Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 2050 ggr
missporcelain
10/5/15, 4:35 PM

Behöver pepp nu!

Hej! Jag har varit ångestladdad hela dagen och nu ska jag sitta i telefonmöte med en styrelse jag är med i. Styrelsen är ganska stor och vi ska prata om ganska stora frågor vilket redan där gör mig nervös. Det värsta är telefonsamtal när jag mår skit, men jag vill försöka kämpa mig igenom det. Jag är väldigt social och utåtriktad annars, men just i telefon är det svårt.

Hur gör ni? Har ni några tips?

Annons:
fridelfina
10/5/15, 4:44 PM
#1

Rent praktiskt tror jag att jag skulle sätta upp foton (om det finns) eller namnlappar runt bordet på dem du ska prata med. Då kanske det känns mer som ett irl möte? Sen skulle jag nog äta nåt litet innan och ha ett glas vatten/te tillhands. Förbereda med block och pennor för att anteckna eller kluddra på (jag fokuserar bättre då jag gör så). Meditera en stund innan, fokusera på in och utandningen så du känner dig närvarande i nuet. Ja, det var lite av mina tips, lycka till!

 
 

missporcelain
10/5/15, 4:47 PM
#2

Låter bra, ska tänka till det på nästa gång. Nu börjar mötet om en kvart, och jag sitter faktiskt i sängen redo till att vila efteråt. Det är ett ganska kort möte denna gång, men ändå så byggdes ångesten upp till panikångest som jag lyckades avleda på något sätt.
Tack! ☀️

missporcelain
10/5/15, 5:19 PM
#3

Mötet är över och jag känner mig så jävla bra!

fridelfina
10/6/15, 8:04 PM
#4

Kul att det känns så! Vad var det som gjorde att det känns "så jävla bra"?

 
 

missporcelain
10/6/15, 8:05 PM
#5

Att jag faktiskt klarade av det och inte fegade ur. Så fort jag hörde resten av styrelsens röster så kändes det mycket lättare!

fridelfina
10/6/15, 8:07 PM
#6

Snyggt jobbat! Tänk tillbaka på den känslan nästa gång du oroar dig, du var ju toppen modig som fixade det!

🏆

 
 

Annons:
missporcelain
10/6/15, 8:13 PM
#7

Åh tack! ❤️
Tack för dina tips från tidigare!🌺

Upp till toppen
Annons: