Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1117 ggr
zatanica
2015-10-12 15:33

Besviken igen

Behöver bara få skriva av mig lite.

Förr förra fredagen (dvs lite mer än en vecka sedan) Hade jag en läkartid över telefon med en läkare som jag aldrig hade träffat. När han ringde var det över en mycket dålig telefonlinje. Han anklagade mig för att jag hade mobil, men jag hade full mottagning vid tillfället. Hörde inte ens hälften av vad han sa, dessutom hade han en rejäl brytning så jag  uppfattade bara hälften av den halvan jag hörde.  Fick själv upprepa mig vid flera tillfällen och kände mig mycket dumm och hur min ADHD ville ta över och skrika åt honom att han kanske skulle se över sin egen telefon och säga att han ringde upp vid annat tillfälle eller skickade en tid för att ses.

Han hade även mage att säga att jag inte verkade ha några problem och han undrade typ varför han skulle ge mig medicin. Hallå ville jag skrika du känner inte mig, vi har ju inte ens setts.

Lyckades få fram att han skulle mejla mig istället med vad han ville.

På måndagen fick jag ett mejl som var felstavat och inte så gramatiskt korrekt. Han skrev att han inte visste vad attentin var och inte lyckats hitta någon information om det samt att han kunde skriva ut Strattera åt mig. När jag skrev att jag inte ville ha Strattera och att jag tyckte jag hade rätt att ha något att säga till om då det är min kropp och mitt liv så fick jag ett snorkigt svar att han minsann kunde skriva remiss till annan läkare och beskyllde mig för att leka läkare. Han hade även frågat om jag kunde skicka information om attentin, vilket jag gjorde från fass och läkemedelsverket bland annat. Skrev att jag inte förstod hur han kunde ha missat det.

Skrev även till honom idag och undrade om man inte har rätt att berätta hur man känner och ser på saken, får se vad han svarar. Blir mycket ledsen och förbannad på sådana här saker. Här läser man på och försöker verkligen hitta lösningar på sin situation för att sedan bli beskylld för det ena och det andra av en läkare man aldrig träffat. Ska det vara så svårt att få prova en medicin? Att jag inte ville ha starterna har många orsaker, bland annat att jag vill kunna välja tiofällen när jag tycker att jag inte behöver knapra piller. Dessutom har jag inte läst direkt mycket positivt om Strattera. Dumma läkare, googlade honom och hittade inte mycket, i princip inget alls om honom mer än att han var/är hyrläkare. Så tror inte han är så insatt i vad NPF är får något, hur ADHD personer funkar eller de som har både ADHD och Asperger vilket är vad jag råkar ha.

Nej har man lyckats läsa upp gymnasiet och senare tagit Körkort och lyckats med en kandidatexamen och har en sambo ja då har man tydligen inga problem. Men de frågar inte hur äten dit har varit och hur det är nu? Blir så jäkla arg, jag har lixim kommit till det stadiet att jag inte orkar kämpa mera och stå upp för mina rättigheter, är så less på det. vill bara kunna leva som alla andra utan att kämpa varje sekund. Så jäkla trött och less. Känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken typ större delen av dagarna, hur jag bara vill skrika rakt ut eller springa tills jag stupar eller massa annan skit.

Annons:
nickiee
2015-10-12 15:48
#1

ta kontakt med hans över chef om detta så får han inte behandla någon

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Honestyisdead
2015-10-12 15:52
#2

Fy vad dålig läkare. Se till att få en annan. 

Jag anser att man som läkare ska kunna både prata och skriva på ren svenska. Och vara trevliga!

zatanica
2015-10-12 16:27
#3

Precis Hera det tycker ju jag med. Tycker även att man ska kunna ha någon form av förståelse för patienterna man har och kunna förstå att de kan bli frustrerade och vilja vara delaktiga i sin vård och inte bara tacka och bocka och inte ifrågasätta och undra över saker.

Jo längst ner skrev jag att han gärna fick skicka en remiss till någon kunnig läkare inom NPF i Norrköping, men vill ju inte behöva vänta i flera månader. Vill ha rätsida på tillvaron nu när jag äntligen bestämt mig för att våga testa medicin. Orkar inte med mig själv längre ju 😕

Ananse
2015-10-12 23:11
#4

Hör med Capio, det är dom som gör utredningarna, så dom har ju en öppen kanal med rätt läkare. Tyvärr några månaders väntetid. Jag står på kö och dom sa att det tar typ två månader.

Honestyisdead
2015-10-12 23:39
#5

#4 Kö för medicin?

Ananse
2015-10-12 23:59
#6

Ja. Kö för att träffa den läkare som sätter in medicinen.

Annons:
zatanica
2015-10-13 16:09
#7

oj två månader är ju galet 😕😴

Ananse
2015-10-13 16:48
#8

Kö till allt i Norrköping. Hur lång tid borde det ta?

Bozzibozz
2015-10-13 19:35
#9

Två månader för att få medecin låter överdrivet snabbt! Fick vänta i nära ett år på utredningen. Och den gick förhållandevis snabbt. Klar efter 9v Och nu till läkaren jag har. Fått vänta allt från 2-3v upp till 2mån mellan besöken. Så om någon har tips på en psykiatriskmottagning i Stockholm som jobbar snabbare får ni extremt gärna tipsa mig om det! Håll ut är mitt tips! 😏

Ananse
2015-10-13 19:44
#10

Får väl gå till nån schaman ute på Fjällmossen…

zatanica
2015-10-13 20:33
#11

Ananse jag bor i princip på Fjällmossen men inte har jag sett någon schaman tyvärr 😭

Tar tips på bra ADHD läkare i södermanland/östergötland. Har i alla fall en remiss till Norrköping nu.

Ananse
2015-10-13 21:08
#12

Du nämnde i nån annan tråd att du bor däromkring, så jag kunde inte låta bli att föra det på tal. Jag var mycket därute i våras och somras och det kändes som såna trakter där eet borde sitta lite schamaner här och där…

zatanica
2015-10-13 21:32
#13

Haha, ja det finns både tomtar och troll ute på mossen så man vet aldrig vad man kan hitta 😂😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: