Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1017 ggr
zatanica
10/13/15, 9:04 PM

Berätta om er dag

Tänkte det kunde vara roligt att dela med sig av hur en dag kan se ut. Så kör på, här kommer min.

Klockan ringer vid 8, ingen lust alls att gå upp, men flyger upp då jag kommer på att killen börjar tidigare och jag lovat pankakor till frukost. Fixar pankakor i ett kök som borde städas, men flyttar man runt på allt så går det bra 😃

Sedan skulle jag lasta in lite skräp i bilen som ska kastas, kommer på att jag i matkällaren har bortglömda bönor och gurkor jag skördade för flera veckor sedan. Tar dem för att kasta, svårt att se vad det en gång var, känns ju sådär att det blivit en möglig hög. 

Kommer iväg till tippen och kastar skiten. Sedan skulle jag på en loppis jag trodde öppnade vid 10, var där vid 11 och det visade sig att det inte öppnade förens 12. Så får slå ihjäl lite tid på en blomsteraffär, är påväg att köpa men kommer ut utan något. Gör som så många gånger förr ställer korgen och går ut då jag kommer på mig själv med att inte behöva något av det jag plockat på mig.

Väl hemma igen blir det lite mat, åter igen genom att flytta runt på skiten i köket.

Sedan var tanken att plugga, läser tre rader (vetenskaplig text på engelska) slutar med att jag letar katter och köksbord på blocket. Läser ett stycke till, letar klösmöbler till katterna.  Svär över mig själv, lyckas lääsa lite till, gör te och tar lite koffein och hoppas på det bästa, surfar  runt lite mera, börjar skriva på uppgiften typ en rad, titta mer på blocket, sitta lite på facebook och här. Läsa lite, skriva några rader till och få spader på rättstavningen som felstavar. Surfa mera, inse att det är hög tid för länge sedan att göra sig redo för Yogan. Susar iväg i min racerbil med andan i halsen.

Hemma igen dags att äta lite och dricka the, gissa vem som helt glömmer bort maten? Jo jag som vanligt, hur man kan ta timmar på sig att få i sig maten kan man ju undra. Så nu är det bäst att jag käkar upp maten en timme senare typ.

Annons:
[Ruffsetuss]
10/13/15, 10:37 PM
#1

Jag medicinerar så min dag blir inte fullt så ofokuserad 😃 vaknar vid kl 9 ,slänger på mig mysbyxor o hundjacka tar min hund på en kort runda i skogen , hemma igen gör jag frukost till hund o mig , tar alla mina 9 tabletter för mina krämpor . Duschar/tvättar av mig , kortisonspray sedan tandborstningen kläder på .kollar om tvättmaskinen /diskmaskinen behöver köras , kollar min " att göra" - lista . Sedan ut på en längre runda med hunden , är min vän ledig så avslutas hundrundan med fika hos henne . Ev. Får jag åka med henne o handla mat . Sedan flyter dagen på beroende vad som stod på listan . Telefonsamtal jag måste ringa gör jag på fm . Hämtar posten , fint väder då är jag ute så mycket jag kan med min hund , träffar andra grannar med o utan hundar . Oj jag glömde , en gång om dagen minst måste jag ligga ner o vila annars orkar jag inte fungera . Är det ruskväder så bestämmer min hund hur länge vi är ute 😊 inne pysslar jag ,läser o fipplar med min IPad tex. Tittar väldigt lite på TV krävs för mycket koncentration på kvällen när jag är seg i huvudet.

Ananse
10/13/15, 11:03 PM
#2

Rätt förslapad för närvarande. När barnen är i skolan gör jag knappt nånting, när dom kommer hem umgås jag en del med dom. Dom dar jag jobbar hinner jag inte så mycket mer eftersom passen är långa.

Upp till toppen
Annons: