Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4493 ggr
Skitgalen
10/15/15, 4:51 PM

ADHD/ADD medicin som är "lugnande"?

Jag äter Concerta 36 x 18 mg just nu, men den effekten jag får av den medicinen är att jag blir ganska hyper, och visst det är bra på sitt sätt för jag behöver faktiskt mer energi men mitt problem är att jag vill kunna varva ner och bli av med all stress och tankar i hjärnan på kvällen när jag ska sova och det hjälper inte Concerta med. Så jag undrar om det är någon som vet ifall det finns någon medicin som är mer lugnande som man inte blir så galen av? 
Har testat Ritalin men effekten av den avtog för snabbt, därför jag bytte till Concerta.

Annons:
Anonym
Anonym
10/15/15, 4:58 PM
#1

fråga en läkare för bäst svar

Leramani
10/15/15, 5:14 PM
#2

CBD-olja som innehåller endocannabider,  ett hormon som balanserar kroppen,  hjälper många med ADHD.  Se facebookgruppen cbdolja eller cbdolja.se.

De Lapsus Resurgam

Grodanboll86
10/15/15, 5:26 PM
#3

Hej, För mig funkar Elvanse (lisdexamfetamin) som ganska lugnande.

Niklas
10/15/15, 5:59 PM
#4

Du menar 36 + 18 mg väl? :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Skitgalen
10/15/15, 6:12 PM
#5

Ja, blev lite fel

Niklas
10/15/15, 6:19 PM
#6

#5: Tur det. :-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Ananse
10/15/15, 9:36 PM
#7

Pargitan vet jag fungerar för några. Parkinson-medicin som används mot biverkningar från neuroleptika. Den är dopaminstimulerande och vissa känner sig lite 'lugnt pigga' av den. Hanterar störningar bättre och blir lite mer sociala. Däremot tror jag inte den förbättrar dom exekutiva funktionerna nämnvärt. Ska tillägga att jag själv har prövat den av ren nyfikenhet och tyckte effekten var mardrömslik.

Anonym
Anonym
10/15/15, 9:40 PM
#8

Det är individuellt vad som funkar, så man måste ibland testa sig fram lite grann.

Jag har ADHD och har innan tagit ADHD medeciner, vissa har funkat jättebra på mig men hur dåligt som helst på någon annan osv..

Upp till toppen
Annons: