Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1873 ggr
AbimoPectore89
2015-10-16 12:03

Presentation

Hej, "N" kallar jag mig för tillfället. Jag är ännu ej diagnosticerad, funderar på utredning för AD(H)D men vet ej om jag vill göra det, hur det kommer att påverka mitt liv, mitt yrkesval.. Jag lever tillsmmans med sambo, bonusson och katt i Stockholm. Min sambo har också han odiagnosticerad ADHD. Just nu ligger främst fokus på att han ska få göra utredning då hans svårigheter påverkar honom och vårt liv oerhört mycket, och han har hyperaktivitet med utåtagerande beteende (ej fysiskt eller våldsamt, utan mycket ljud för att göra av med energin. Svårt att omvandla energin till något positivt, eller att göra något konstruktivt av all energi. Vilket stressar upp mitt inneboende stressmonster än mer). Jag atbetar som boendestöd, och det är väl mer här jag blir kluven. Hur kommer det att påverka min yrkesroll? Antagligen inte alls - jag är ju lika bra på mitt arbete med eller utan diagnos. Ja, just nu är tankarna precis överallt, jag vet varken ut eller in. Jag vet bara att jag på något vis behöver.. Ja, råd o stöd kanske? Jag vet inte. Men ett steg i rätt riktning är ju åtminstone att jag registrerat mig här. Sen får vi se var det bär. Känns bara så skönt att läsa på, prata med andra, vara på en plats där jag kan prata om detta utan att bli dömd.

Annons:
ADHDharjag
2015-10-16 16:35
#1

Du behöver inte berätta för din arbetsgivare om du skulle få en ADHD diagnos. Inte för arbetskollegor heller. Skulle inte rekommendera att berätta om det om dina svårigheter inte påverkar ditt jobb så pass att du inte fungerar.

Upp till toppen
Annons: