Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2296 ggr
gunillapower
10/23/15, 1:44 PM

Adhd och mjölk

Hej. Har hört att det (främst hos barn)med ADHD kan göra skillnad om man utesluter mjölkprodukter. Är det nägon som har erfarenhet eller är påläst om detta?

Annons:
[Udoon]
10/23/15, 2:05 PM
#1

Menar du att det skulle vara vanligare med laktosintolerans hos personer med npf-diagnos? Eller hur menar du nu?

gunillapower
10/23/15, 3:05 PM
#2

Nej att helt ta bort mjölkprodukter kan lindra ADHD symtomen. Men det är inget jag vet. Bara undrade om någon mer hört talas om detta.

[Udoon]
10/23/15, 3:14 PM
#3

Det där med att ändra diet för att påverka NPF är bara båg, kommer från samma människor som "behandlar" med MMS och liknande.

Niklas
10/23/15, 5:26 PM
#4

#3: Menar du med det att inte socker kan förvärra ADHD?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[hugo2006]
12/29/15, 4:33 PM
#5

Vet inte om det har något samband, men mjölk är ju snabbverkande eller nått på insulinet. Kan vara något där? Har läst en hel del om det i annan fråga, men kanske kan vara ett spår iaf. Vet iaf att man kallar det för "naturens" sport dryck. Min personliga erfarenhet den korta tid jag fått det till mig att det är ADHD jag "är" är att vi är tvärtom på sådana saker, vi ska absolut inte fylla på med extra energi typ.

Annielle
12/30/15, 7:58 PM
#6

Finns ju bland annat den här boken: http://www.bokus.com/bok/9789163610554/mat-for-barn-med-autism-och-adhd/

Men har läst om andra som har blivit bättre i från sin ADHD med kostförändringar också.

Till och med de som har blivit av med sina ADHD-symptom.

Testa om det känns bättre utan mjölkprodukter vet ja, minst i några veckor i allafall…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
OlgaMaria
12/30/15, 9:46 PM
#7

Googla opioida peptider. Min dotter mår mycket bättre i sitt humör och psyke då vi utesluter vete till 100%, man får lära sig alla tillsatser som kan innehålla vete, som glukossirap, maltodextrin osv. Andra reagerar på mjölk. Inga problem att pröva sig fram.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: