Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 2159 ggr
PennyTrollet
10/26/15, 10:59 PM

Struktur och framförhållning

Jag vill ha alla tips jag kan få hur jag lättast ska ge min son struktur och framförhållning. Hur gör man? Utan diagnos eller utredning men en stor misstanke. Så även fast han kanske inte får någon diagnos så är det något där och han verkar behöva just dessa saker. Kanske är han bara extra känslig men jag vill göra livet lättare för honom.

Tack på förhand!

Annons:
[Ruffsetuss]
10/26/15, 11:30 PM
#1

Be om en utredning 😊

Niklas
10/27/15, 7:31 AM
#2

Gör scheman och gå igenom med honom hur dagar och veckor ser ut. Helst grafiskt. Förbered honom på förändringar. "Om en stund är det dags att borsta tänderna." "Middagen är strax klar så du måste snart lägga undan iPad." "I morgon ska ni på utflykt med skolan. Då kommer ni att ha matsäck med er och äta den i skogen i stället för vanlig lunch. Vad vill du ha med dig för matsäck?" Få honom att känna att han har kontroll.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Henrik93
10/27/15, 2:09 PM
#3

Ja, dom 2 säger! Gör veckoscheman. Planera tillsammans och använd gärna bilder till för att göra det lite roligare. Tänk också på att inte schemalägga saker som du inte kan lova. Tillexempel på tisdag går vi på bio kl 19. Också blir det inte så. Det kan väl de friskaste människorna bli irriterade på också:) Börja med att kanske "måndag 07-08kl göra sig iordning för skolan och gå till bussen/skolan, också skola och hem och middag och datortid och sådant:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Upp till toppen
Annons: