Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1490 ggr
Tintin82
11/1/15, 9:25 PM

Grubblar!

En fråga till er som tar medikinet, (Add/as) På morgonen tar jag 30 och eftermiddag 10. Mitt problem är att om jag kanske pratar med någon och sedan pratat färdigt så kanske jag tänker "varför sa jag så" eller "varför gjorde jag så) sedan kan jag grubbla på det fram till att tabletten går ut kroppen och det är skönt att slippa grubbla dagarna igenom på saker man kanske sagt…någon som känner igen sig? Vad gjorde ni

Annons:
Ananse
11/2/15, 12:39 AM
#1

Jag har inte prövat medicinering än, men det där som du beskriver - är det inte bara att hjärnan blir mer skärpt och samlad? Jag beter mig konstigt och säger konstiga saker och det skulle jag säkert göra även om jag var medicinerad, men jag kan lätt föreställa mig att jag skulle bli mer medveten om det. Som det är nu kanske jag ägnar det en hastig tanke men den försvinner i det allmänna inre bruset.

Tourette_Mannen
11/2/15, 12:47 AM
#2

Jag tar Medikinet och jag upplever tvärtom att jag blir mer fokuserad och grubblar mindre. Annars är jag en sån som du beskriver som överanalyserar saker som hänt.

Det är ju det som är syftet med medicinen, att vi ska bli mindre lättdistraherade och orka mer.

Upp till toppen
Annons: