Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1801 ggr
Cochon
2015-11-06 09:54

Psykiatrin slarvar och glömmer

Hej, jag har nyligen börjat på Ritalin. Gått på det i kanske knappt två månader. Hur som helst. Psykiatrin som jag går hos är helt värdelösa… För två veckor sedan såg jag att mitt Ritalin började ta slut så jag gick till apoteket och tänkte köpa lite mer. Då fanns det endast en burk kvar på mitt recept som hade blivit utskrivet för en månad sedan. Och en sådan burk håller i kanske 10 dagar för mig. Så ringde till psykiatrin och bad dem att förnya mitt recept så jag kunde köpa nytt då mitt "förråd" började sina, hehe. De var inga problem, det skulle de fixa. Två veckor senare gick jag för att hämta ut nya burkar, men det var inga på recept uppskrivna på mig! Ringde till psykiatrin och frågade hur det gick ihop och "oj, det har vi visst glömt.., men det fixar vi." Fick inget nytt recept…. Så nu har jag inte haft någon medicin på två dagar, visst inte så farligt, men eftersom jag har varit ute tidigt med att jag behöver få förnyat mitt recept så är det kasst. Var hos psykiatrin igår och då sa de att de skulle förnya receptet och dessutom skulle min dos höjas från 60 mg till 70 mg. Ok, vad skönt att det äntligen löser sig tänkte jag då. Men nej, idag gick jag till apoteket för att hämta ut medicin, men allt som var utskrivet till mig var en burk på 30 tabletter à 10 mg! På min nya dos som vi kom överrens om igår håller den ju 4 dagar! Woho…. Finns det någonstans man kan ringa och klaga på deras dåliga sätt att sköta detta? Det är ju fruktansvärt dåligt skött allt ihopa…. /Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Marinas Mix
2015-11-06 10:35
#1

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cochon
2015-11-06 14:04
#2

#1 Tack! :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: