Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2616 ggr
elviraj
11/21/15, 11:12 AM

Negativ uppmärksamhet

Min dotter är 15 år och har ADHD. Hon söker hela tiden negativ uppmärksamhet av vuxna.
Alltså då i skolan.
Hon stör jättemycket, trycker på knappar, målar på väggar, vägrar gå på lektion, vägrar äta osv.
Hon har även gjort så att de ska förstå att hon tar droger, dricker alkohol osv genom att ha det i fickan så det hörs, ''tappa'' något på golvet eller liknande.
Hon är nu avstängd för att hon är ett arbetsmiljöproblem.

Jag vet att alla är olika, men varför söker man negativ uppmärksamhet hos någon man egentligen vill ha en kram av?

Annons:
Aleya
11/21/15, 11:28 AM
#1

Nu gör du mig förvirrad. Delar ni konto eller vad? För du har skrivit på tonåringar innan som om du vore ett barn. Det kan ju vara så enkelt att detta beteende är det som blir "uppmuntrat" av er vuxna omkring henne. Det är det enda sättet som ni ser henne på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

elviraj
11/21/15, 11:33 AM
#2

Ja jag förstår att det är förvirrande då jag tagit över detta konto, men borde nog byta namn…

Nej så är det verkligen inte!

[Garntroll]
11/21/15, 11:36 AM
#3

Hur är hemmamiljön? Hur mycket uppmärksamhet får hon av er som föräldrar? Ser ni hennes behov av en kram eller att ni bara lyssnar på henne när hon behöver prata? Hur mycket tid lägger du som förälder på dottern och hur mycket tid läggs på tex internet och sociala medier? Jobbar ni föräldrar så ni är mycket frånvarande? Allt detta kan spela väldigt stor roll. Hon kan i påverkan av en diagnos samt tonårshormoner ha väldigt mycket kaos inom sig just nu och det kaoset måste ut NU. När ingen lyssnar kan man ju alltid bli ett störande objekt för då märks man i alla fall.

Niklas
11/23/15, 9:13 AM
#4

Är du säker på att hon söker negativ uppmärksamhet eller är det din tolkning? Det kan vara så att hon bara vill ha uppmärksamhet över huvud taget och att det är lättare att få det om man hittar på dumheter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
11/24/15, 8:27 PM
#5

Först och främst måste du skapa ett eget konto.

För det andra undrar jag om ni får någon hjälp? 

Dessa saker är tydliga tecken på att något är fel. Kan vara nu eller något som hänt förr.

Upp till toppen
Annons: