Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1634 ggr
taylor__lambert
12/30/15, 11:14 AM

Hur gör ni?

Ni andra som klurat ut detta redan. Hur gör ni vad gäller skolarbeten? Jag har sjukt svårt att verkligen börja göra något. Jag kan sitta och tänja på att jag ska fan ta och.göra det, men så blir det inte av. Eller så hittas nått annat att göra så har jag glömt bort skolarbetet. Och har jag väl börjat kan jag inte avsluta för jag vet att avslutar jag kommer jag inte återuppta det igen och kunna arbeta på samma effektiva sätt. Detta är ett stort problem för mig, jag gör alla min skolarbeten för sent, det jag lämnar in brukar få hyfsat bra kritik men jag vet att jag kan bättre om jag bara började i tid! Några tips?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
[hugo2006]
12/30/15, 12:47 PM
#1

Timer(ställ tiden så du har en tid att "gå på") , sänk dina egna krav, dela på uppgiften i 2, en del när du struntar i "alla regler och släpper din kreativa sida, bara kör, skoja osv" den andra så strukturerar du det som du tror/vet att uppgiften kräver. Bara tips, började själv på högskolestudier men det gick inte. Då hade jag inte medicin så kanske skulle gå bättre nu. Lycka till!!!

taylor__lambert
12/30/15, 2:50 PM
#2

#1 ja mediciner har jag ju inte fått ännu, jag hoppas ju att dom kommer hjälpa mig med min koncentration.

Att dela upp uppgifter har jag försökt, men det går inte riktigt det heller :/

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

91Marran
12/30/15, 11:04 PM
#3

Jag vet hur det känns. Försök att börja tidigt med att skriva lite random och oseriöst. Blir inte lika mycket att göra i det stressiga slutet. Så direkt som du får uppgiften så skriv lite kort. Funkar om man lyckas komma igång lite smått direkt. Typ sitter och gör annat onödigt istället.

Mvh
Mig

91Marran
12/30/15, 11:06 PM
#4

Prova att göra det senare, typ elva på kvällen.

Mvh
Mig

taylor__lambert
12/31/15, 1:42 AM
#5

Ska testa. Kanske funkar :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: