Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1683 ggr
makahi
2016-01-15 21:31

ADHD och meditation?

Är det någon här inne som känner igen sig och som har tips och råd om hur jag kan genomföra en meditation utan att tankarna flyger iväg överallt? Det är så frustrerande och jag blir tokig.. Vill kunna meditera pga olika anledningar och en utav dom är att lära mig slappna av och få känna lugn. Men tankarna bara snurrar. Hjälp!

Annons:
NiklasTyreso
2016-01-15 21:46
#1

Pröva olika former av meditation och se avad som passar dig.

Det finns andningsövningar, sådana som fokuserar på hjärtat, mantrameditation, sådana som fokuserar på muskulär avspänning, mindfullnästräning och annan Träning av att fokusera på nuet, olika former av yoga, gående meditation, kontemplation mm…

Pröva dig fram!

diamantletaren
2016-01-15 22:14
#2

Makahi. Att tankarna snurrar i varierande styrka är bara att acceptera, det är en del i processen och det är omöjligt att försöka stoppa tankarna. Du måste bara acceptera att de finns där. Acceptansen gör sedan att du bitvis kommer att komma till större sinnesro, eller frihet från tankar. Jag har hållt på med meditation periodvis i mitt liv och då speciellt då jag varit under isen rejält. Under sådana perioder har jag verkligen haft hjälp av det,, men så fort jag börjar må lite bättre glömmer jag bort att meditera. Vet inte om det kan ha med min koncentrationsstörning att göra. Någon annan med liknande erfarenhet?

Upp till toppen
Annons: