Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1477 ggr
makahi
1/19/16, 7:23 AM

började med concerta idag

Idag började jag äntligen med min medicin. 18mg Concerta en vecka innan den höjs till 36mg. Har du provat Concerta, vad tyckte du om den? Och hur många dagar tog det innan du började "känna av" den? :) Tack för svar! Kramar

Annons:
Annielle
1/19/16, 3:52 PM
#1

För mig var det som att vakna upp till ett nytt bättre liv första dagen jag tog Concerta, fantastiskt kändes det!

Sen gick allt bara nerför för varje dag som gick tills jag gick runt med panikkänslor, tryck över bröstet, svårt att andas, förvirring m.m gav det en vecka, vilket var flera dagar för mycket av att må olidligt.

Men, det är ju så olika och jag är oerhört medicinkänslig så…

Lycka till hur som helst!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

NeuroJajje
1/19/16, 4:01 PM
#2

Jag började nyligen med Ritalin och den gav iaf effekt inom 1 timme tyckte jag, kanske är annorlunda med Concerta, det vet jag inte. 

Men jag tror du bör känna av rätt så omgående.

Mvh

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

makahi
1/19/16, 4:04 PM
#3

Tack för svaren :) jag förstår att det är olika för alla, men det är skönt att höra hur andra upplever/har upplevt den medicinen :) jag vet själv inte,jag känner nog ingenting tror jag förutom extrem huvudvärk, men det var en vanlig biverkning sa dom.

NeuroJajje
1/19/16, 4:19 PM
#4

Det kan ju även vara så att du inte direkt känner av något just pga den låga dosen.  Om jag förstår dig rätt så äter du idag 18mg som även är den lägsta dosen. 

Kom ihåg att få i dig vatten, det kan även hjälpa mot huvudvärken.

All lycka till dig :)

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

Annielle
1/19/16, 4:37 PM
#5

Extrem huvudvärk låter ju väldigt jobbigt!😕

Hoppas att det går över snart!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
1/21/16, 2:36 PM
#6

Minns inte hur länge jag åt dom, bara ett par veckor.

Eftermiddagar och kvällar bestod av huvudvärk, illamående och jag blev aggressiv.

Annons:
carrmen75
1/21/16, 7:16 PM
#7

Hej jag började med Concerta då jag fick min ADHD medicin . Jag fick ångest och rasade ner i vikt det var det enda som hände. Efter det fick jag Strattera ( funka inte alls) . Den tredje jag fick testa var Elvanse och den var verkligen wow känsla direkt. Biverkningar av Elvanse blev ingen sömn på nätterna så det funkade inte alls till slut. Förra veckan fick jag Ritalin samma blekning som med Concerta och idag så ringde de och sa att jag ska börja imorgon med Attentin 5mg 1 morgon 1 lunch om jag inte känner något efter 4 dagar skulle jag höja till 2 morgon och 2 middag … Fosättning följer …. Usch trött på alla. Mediciner som inte funkar på mig :-(…

Upp till toppen
Annons: