Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1447 ggr
[1990]2
2016-01-29 17:28

Begära utredning?

Är ADD i ett nötskal. Inte bara enligt mig själv utan folk i min närhet också. 
Men jag är trött på att självdiagnotisering och att äta ångestdämpande medicin när problemet och orsaken till ångesten är de negativa sidorna från ADD.

Jag fick psykologkontakt via kurator men hon avfärdade det hela med att jag har prestationsångest. Vad kan jag göra när jag i stort sett känner mig som praktexemplet av diagnosen och skulle vilja ha hjälp att få bukt på denna? Inte äta fel medicin (Venlafaxin) utan medicin som faktiskt fungerar och hjälper mig med bla. igångsättning och med koncentrationen - något medicinen jag äter nu absolut inte gör. Är rädd att inte tas på allvar och bli avfärdad igen.

Annons:
Sindri
2016-01-29 17:38
#1

Begär en ny psykolog som du har bra personkemi ihop med. Tyvärr är inte alla inom vården änglar och gudar som vet allt. Vissa är låsta i ett speciellt tänk.
Man måste vara rätt envis och slåss lite för sig själv.

Varför fick du den medicin du äter idag? Eller, du är inte tvungen att äta nån medicin som du fått utskriven. Be att få prova en medicin som du vet hjälper personer med koncentrationssvårigheter.

Kan bara peppa dig att stå på dig!

[1990]2
2016-01-29 17:48
#2

Den jag äter nu fick jag pga. stor ångest och depression. Men i stället för att det luskades ur var denna ångest kommer ifrån så var det väl lättare att bara medicinera mot den. Vågar inte trappa ner nu, men jag och läkare har pratat om att börja göra det. 

Tack för rådet och peppen, det uppskattas och behövs! :)

Niklas
2016-02-01 11:41
#3

#0: Skriv ner allt du tänker kring dig själv och ADD och begär att få en utredning om du vill ha det. För många är det lättare att förklara i skrift.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: