Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1421 ggr
taylor__lambert
2016-02-14 19:32

Hur vet man? (ADHD-relaterat)

Hur vet man om en medicin funkar? Hur vet man om det är medicinen som gör att man mår som man mår?

Jag började med Methylphenidate Sandoz 18mg, men jag kände ingen förändring alls, så då höjdes det till 2 tabl/dag, kände ändå ingen skillnad men jag vet inte för jag vart sjuk i samma veva, så fick jag ut nytt recept valde att ta Concerta (för jag har hört att många känner skillnad av den även om de säger att de båda är same stuff) och jag är fortfarande sjuk men jag känner massa saker efter endast tre dagar, och jag gillar det inte, men jag kan inte avgöra om det är medicinen eller om det är för att jag har varit sjuk i två veckor som gör att jag känner mig så här konstig. Jag kan inte ens sätta ord på det som jag känner annat än att jag inte gillar det! Känns som om jag är en tickande bomb som snart kommer få ett utbrott, samtidigt är jag så **** trött att jag inte orkar något alls. Jag vet inte heller vad de vill att jag ska känna? Och hur ska jag förklara när jag knappt kan förstå vad jag känner? Och jag känner att det inte spelar någon större roll om jag säger hur jag känner för den mottagningen ska stängas ned och jag förflyttas till en ny mottagning som inte vet ett jota om mig.

Jag vet att det har gått kort tid för att jag egentligen ska kunna känna något, men det är bara frustrerande för jag känner att jag inte har rätt diagnos och få fel medicin som bara gör mig trött.

Och en sak till, spelar det verkligen stor roll när man tar tabletterna? Nu när jag är sjuk vaknar jag 1-2 på dagen (under helger brukar jag vakna 10-11 på morgonen men när jag är i skolan så vaknar jag liksom 7 på morgonen. Jag vill kunna ta mina tabletter kl 9, men jag äter inte alltid frukost då, måste man det? Och måste man hålla samma tid?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: