Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1683 ggr
zatanica
2016-02-18 10:21

Effekt adhd medicin?

På vilket sätt märker ni att ADHD medicinen fungerar?

Annons:
Ananse
2016-02-18 11:04
#1

Jag känner mig fortfarande kraftigt undermedicinerad än, så effekten är till stora delar motsatt vad som avsetts. Jag blir lugn och dåsig, musklerna slappnar av och blodtrycket sjunker, jag känner inte hjärtat hela tiden. Humöret blir bättre, oron försvinner. Men - på 36 mg påverkas inte grundsymptomen alls, dom saker jag sökte för. Vakenheten, koncentrationsförmågan och dom exekutiva funktionerna är snarare sämre än vanligt.

Jag tänker börja trixa för att vardagen ska fungera. Ingen medicin alls när jag inte absolut måste, så kan jag plussa på lite då jag faktiskt behöver vara vaken. Typ på jobbet.

NeuroJajje
2016-02-18 13:40
#2

För mig blev det att jag kända av ett inre lugn så att säga, och att jag kan hålla koncentrationen på det jag gör, och jag orkar ta tag i saker, som tex städa/diska/tvätta. 

Dock så har jag känt av biverkningar som nervositet och inre stress av Ritalin men när jag provade Concerta så försvann de negativa biverkningarna nästan helt, men det kan ju skifta från person till person.  

Hade 30 mg Ritalin, och när jag provade Concerta så låg dom på 54 mg.

(tog dom inte i kombination till varandra)

Sajtvärd på traning.ifokus.se/

add-apa
2016-02-19 11:37
#3

Tar Elvanse, och det jag främst märker är att jag kan hålla mig vaken utan ansträngning, fastän jag inte rör på kroppen! Kan dessutom hålla uppmärksamheten och lyssna på möten o dyl, också det utan någon ansträngning och utan att behöva röra på mig…!

Ananse
2016-02-19 11:43
#4

Hur många milligram?

SSKAnna
2016-02-21 14:33
#5

Det är för mig som att "ställa in skärpan" Jag får ett utrymme mellan impuls och handling som jag aldrig hade innan.

Det blev även "tyst" i huvudet- där det innan alltid snurrat 10000 tankar. Upplevde det först som jättejobbigt men nu är det så skönt!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Upp till toppen
Annons: