Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4927 ggr
AnneN
2/21/16, 4:37 PM

Concerta vs Equasym

Jag har ätit Concerta i några år nu och fungerat relativt bra på det, men senaste tiden haft biverkningar så som kass mage, spända axlar, spänd käke och huvudvärk.

Har därför nu fått utskrivet Equasym istället och undrar om någon här har erfarenhet av dessa? Hur har de fungerat i jämförelse med concertan?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
SSKAnna
2/24/16, 8:30 AM
#1

Har testat alla och  kan bara säga att för mig hjälper det att äta tillskott av Magnesium- det hjälper mot just spänningen i käke och huvud på mig.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

AnneN
2/24/16, 9:42 PM
#2

#1 Tack för tipset om magnesium, det ska jag testa. 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

7thNikita
2/28/16, 7:47 PM
#3

Dos pulvret och snabbverkande tuggar magnesium är bäst

Zolah
2/29/16, 12:05 PM
#4

vad jag fått veta ska equasym, om jag minns rätt… ha fördelen att den inte ska kunna ge ångest.

SSKAnna
3/3/16, 1:07 PM
#5

Eventuellt funkar det för vissa. Jag tålde helt enkelt inte Metylfenidat i någon form så jag fick genomlida ångesten tills jag fick Metamina.

Dospulvret är klart bäst men dyrt. Tas dock upp direkt! :)

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Funk4
5/18/16, 5:44 PM
#6

#5 SSKAnna: Klarar heller inte Metylfendiat, och vill byta, men menar du här att Equasum är likvärdigt Metamina (el tex Attentin)? Jag vet inte tillräckligt om Equasum för det första. En annan fråga är om Metamina går att/ska/bör kombineras med nån annan medicin (vanligen, såklart inte för alla jämt☺)?

Annons:
Ananse
5/18/16, 6:10 PM
#7

Equasym är liksom Concerta ful-tjack. Mysigt att punda på typ. Metamina, Attentin och Elvanse däremot är amfetamin-baserade och designade för att förbättra koncentrationsförmågan vid ADHD. Naturligtvis skriver vården hellre ut fultjack än medicin…

AnneN
5/19/16, 3:40 PM
#8

Kan meddela att Equasym inte alls fungerade för mig, magen pajjade totalt, jag fick huvudvärk och ingen verkan alls av de önskade effekterna med förbättrad koncentration, mm.

Nu har jag fått byta till Elvanse och genast blev magen bra och jag får bra effekt av den 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SSKAnna
5/22/16, 11:46 PM
#9

#6 Ser att du redan fått de flesta svaren.. :)

Attentin funkar med alla mina mediciner men av naturliga skäl kan det ta bort lite av effekten på vissa blodtrycksmediciner. Om man ska opereras och narkos planeras bör man också ta upp det eftersom det tenderar att hålla en mer vaken.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Funk4
6/5/16, 12:09 PM
#10

Tack för era svar. Med 'kombinera med andra mediciner' menade jag dock andra Adhd-mediciner. Jag har nu startdos på attentin och skulle nog behövt fortsatt med en viss dos av ritalinet jag hade tills vidare, för nu känns det som att vara så gott som på noll igen…😐

Upp till toppen
Annons: