Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1306 ggr
cube
3/15/16, 12:41 AM

Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare...

Hej! Ny här. Jag skrev ett långt inlägg här nyss men det försvann viss. Det var jag som råkade stänga ned sidan. 

I dagsläget har jag en ADD-diagnos och tourettes-diagnos. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare i livet. Har så otroligt svårt att sätta saker i rullning. Jag vill ju så mycket saker (ibland). Nedstämdheten tar ofta över kan vara paralyserad i flera dagar. Svårt att vara stabil. Svårt att fokusera. Svårt att förstå att jag måste göra annat än det jag brinner för. Jag vet inte om ni som har ADD/ADHD känner igen er?
Känner mig ofta vilsen. Känns som jag är en annan person till och från. Värderingar tycks hoppa fram och tillbaka. Klädstil, med mera. Mycket tankar. Lätt att inte ta åt sig allt som pågår där uppe. 

Det finns en inre ledsamhet som inte riktigt går att förstå sig på. Känns som det sitter en liten kille där inne som vill bli sedd, kanske av sig själv men också andra. 

Svårt att komma ihåg vad som hänt och kommer hända i framtiden. Det känns som ett heltidsjobb att bara existera. Helt ärligt, jag förstår inte hur folk klarar av att jobba och sköta allt runtom. Jag är sjukskriven nu sedan en tid tillbaka. Jobbat som personlig assistent och det har fungerat bra tills det inte gjorde det längre. Jag är så känslig och jag pushade på lite för hårt. Ville lite för mycket. Känt att jag borde klara detta. Men det blev för tufft tillslut, men jag är redigt imponerad av att jag klarade ett halvår på ca 70%. 

Jag har prövat CS-preparat och det svajar för mycket för att det ska vara värt och efter några dagar så fungerar det inte alls. Har provat en del olika.

Rutiner är bra för mig fast jag avskyr dem. Tycker om att träna, äta vettigt (förutom när ätstörningen tar över och man slänger i sig onödigt skit hela kvällarna.) Tycker om att spela gitarr och sjunga, natur, foto, mm. 

Jag vet bara inte hur jag ska ta mig vidare. Hur känner ni? 

Johan

Annons:
Niklas
3/15/16, 1:12 PM
#1

Det låter som om du skulle behöva prata med någon.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

cube
3/15/16, 2:25 PM
#2

Det har jag och gör jag fortfarande men det ger mig inte så mycket..

Niklas
3/15/16, 3:06 PM
#3

#2: Det kanske inte är rätt person för dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

cube
3/15/16, 3:21 PM
#4

Du har rätt. Till stor del var det så. Jag har pratat med två stycken tidigare och det kändes mer som att de ville prata av sig än att fokusera på mina strider.

Niklas
3/15/16, 3:24 PM
#5

#4: Då tycker jag du ska prova en annan. Någon som vill hjälpa dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tourette_Mannen
3/17/16, 6:29 AM
#6

Jag har ungefär samma problem som du beskriver här.  För att min vardag ska fungera behöver jag ha fasta rutiner. Struktur är mycket viktigt. Har du något som motiverar dig?  Jag har mycket svårt att göra något utan att känna att jag får ut något av det. Belöna dig själv ofta, även för små saker i vardagen.

Inse dina begränsningar, många av oss kommer aldrig kunna tävla med dom "normala", speciellt inte på arbetsmarknaden. Jag kan vara nöjd med att ha jobbat 3 timmar på en dag för jag vet att utifrån mina förutsättningar är det ändå rätt bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: