Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2013 ggr
Kaizy
2016-03-16 01:24

AD/HD Och deprimerad

Hej! Funderar på en sak och undrar om ni har upplevt något liknade. Har diagnosen AD/HD. Det började för ca 4 veckor sedan. Jag har praktik på ett ställe som jag trivs som fisken i vattnet. Sista dagen på praktiken så la min kropp och huvud av. Kände bara nope, inte idag. Så gick inte till praktiken och låg och sov hela dagen. Åkte hem till mina mamma. Kom hem dit och gick och la mig och sov för jag var dö trött. Sedan sover jag i princip hela tiden. Jag är 20 går i skola fortfarande. Så hade lov i en vecka. Sedan när skolan börjar igen så känner jag av samma slöhet, trötthet, som jag gjorde den fredagen. Utöver tröttsanheten vilket gör att jag är ständigt trött och sover extremt mycket. mer sovandes än vaken. Så skärmar jag av mig från folk. Tycker det är jobbigt att vistas bland folk. Känner att jag är ovälkommen vart jag än går. Vilket gör att jag stänger in mig. Känner mig ofta avtrubbad. Har inte lust att göra något. Vill bara dra täcket över huvudet och stanna där. Hade inte tänkt så mycket på det om det inte hade gått ut över skolarbetet. Har fått en hel del skolk på grund att detta. Och jag vet inte själv vad jag ska göra för att må bra… Något som har upplevt detta som jag beskriver?

Annons:
Korvryttaren
2016-03-16 08:40
#1

Så har det varit för mig i över 15 år 😂

Du är ung så försök med medicin och så måste du förmodligen ha något för din ångest/depression eftersom det är en del av diagnosen för dom flesta av oss.

Kaizy
2016-03-16 09:02
#2

Tar conceta när jag har praktik inte när det är skola då jag vill äta skollunchen. Inte rört tabletterna på fyra veckor. Vet har man kan bli nere som bieffekt av concertan. Men tycker att det gått för länge för att dom ska ha något med saken att göra

Niklas
2016-03-16 10:22
#3

Gå till vårdcentralen och berätta precis det du har skrivit här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

cube
2016-03-16 11:24
#4

Ja. Det var lite liknande för mig efter jag hade tagit mig genom 6månaders jobb. Jag trivdes rätt bra men kände ändå mig så otroligt osäker även fast alla tyckte om mig och gav mig ofta beröm. Det blev för mycket tillslut… Under några månader sen så var jag tröttare än vanligt, både fysiskt och psykiskt. Går fortfarande upp och ned.. Ibland vill man ju hitta på saker men ibland så vill man inget annat än att ligga på soffan i en vecka och äta chips.

91Marran
2016-03-16 16:23
#5

Känner igen mig. Inte hittat någon bot på det ännu, men försök att äta regelbundet. Det hjälper lite.

Mvh
Mig

ADHDharjag
2016-03-30 21:51
#6

Blir deprimerad av medicinen: elvanse…. Bortsett från det är den bra men svårt att leva i ett mörker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: