Annons:
Etikettadhd-add
Läst 896 ggr
Vilsen M.S
2016-03-29 09:12

En ny ökad dos av ritalin på fredag

Nu har det gått en månad sedan jag ökade dosen på ritalin  (från 20-40mg) och har nu börjat känna mig hoppfull att det kommer att fungera med Ritalin.  Det tog  tre veckor innan de jobbiga biverkningarna gick över. Det var en riktig jobbig tid, jag var nära att ge upp och sluta flera gånger men mina närmaste bad mig att hålla ut för att dom är medvetna om att sådan här medicin kan ta tid för att kroppen att vänja sig vid. Den sköterska jag pratade med sade att det kan vara för låg  dos för mig och att kan gå över om jag ökar dosen  till 60mg (kände väldigt tveksam till det att öka till det högre för jag tänkte att det skulle bli ännu värre😮,  men jag ändrade mig och tänkte att jag måste prova det).

Skulle ha ökat dosen i onsdags förra veckan , men min mamma tyckte att jag skulle vänta med det tills efter påsk, för det vore tråkigt om jag blev dålig under påsken pga. ökningen. Och dessutom ska min syster med familj komma nu på torsdag och hälsa på, då vill man ju må någonlunda bra. Därför väljer jag att börja med ökning på fredag.

Mina förväntningar är att jag ska slippa otrevliga biverkningar när jag ökar till 60mg, annars vet jag inte vad jag ska göra.  Jag får skriva och tala om hur det går senare med det.😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: