Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1429 ggr
Zaphix
4/30/16, 10:03 PM

Universitet NPF

Jag studerar på universitetet och sitter med i olika beslutande och rådgivande organ där. Ett av dom är ett som handlar om likabehandling.
Jag som själv har grav ADHD tycker att det är spännande att se det ur den synvinkeln, vilka problem som finns i relation till NPF-diagnoser.

Jag läser en konstnärlig utbildning, men finns trots det många problem. Ett av dom är att det är mindre lätt att fokusera när det är folk som pratar överallt. Eller i datasalen där skärmarna är riktade åt ett håll, att då fokusera framåt där läraren undervisar är problematiskt.

Finns en hel del hjälp en kan få via universitetet såklart, men jag fightas för att NPF-anpassa universitetet.

Har någon här studerat vid ett universitet, vilka problem upplevde ni?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
SSKAnna
5/6/16, 11:49 AM
#1

Mina stora problem var att hålla mig vaken under långa föreläsningar i stora salar med mycket ljud, ljus, rörelse mm.

Sedan var det svårt att skriva långa tentor då man fick lov att sitta still länge och fokusera. Man fick knappt gå på toaletten o.s.v.

Ett annat problem för mig var alla grupparbeten-  (Jag har ADHD och Aspergers) Jag hade SÅÅÅ mycket hellre gjort det själv än att komma överens med 5 andra….

Annars ÄLSKADE jag universitetet!! Skulle gärna vara student jämt; man behövde inte gå på alla föreläsningar så jag kunde läsa när jag var som piggast.

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

polymorf
5/12/16, 1:33 PM
#2

Jag pluggar på universitet nu och har gjort ett tag. Går mycket bättre att hantera när jag äter medicin, innan hade jag väldigt svårt att hänga med och tveksam till om jag ens skulle klara att fullfölja utan medicinering.