Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 974 ggr
IceTee
6/10/16, 2:00 PM

Ciraplex

Idag fick jag Ciraplex utskrivet för min panikångest, vilket känns bra. Läste dock att vissa kan gå upp i vikt av den vilket gör mig orolig. Jag åt Ergenyl ett tag och gick upp 10+ kg vilket jag mådde extremt dåligt över samt fick bristningar. 

Har ni som äter/har ätit Ciraplex ökat i vikt? Jag kommer äta 5mg, eventuellt öka till 10 efter ett tag

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Maria
6/10/16, 2:45 PM
#1

Cipralex kan både ge viktökning och viktminskning men det beror i allmänhet på ökad eller minskad aptit så håller man igen på det eventuella suget så ska det inte vara några problem.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

IceTee
6/10/16, 2:49 PM
#2

#1 jag vet, men jag undrade över andras erfarenheter

Medarbetare på Skor iFokus

Maria
6/10/16, 2:50 PM
#3

Ok

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
6/10/16, 4:28 PM
#4

Fråga inne på ångest sjukdomar också. Även om det är ganska ointressant hur det varit för andra eftersom det inte säger något om hur din erfarenhet kommer bli.

Håll koll på mat intaget så lär det inte vara några problem.

IceTee
6/10/16, 5:01 PM
#5

#4 tack för tipset! Att fråga är inte alls onödigt. Vet man med sig att man gått upp i vikt av en tidigare medicin och 8/10 säger att de fått den biverkningen kan man ju försöka vara försiktig med matintaget utan att behöva oroa sig för att istället gå ner i vikt. Vet man med sig att man har en känslig mage och en stor majoritet har fått illamående som biverkan kan någon ha tips på hur de lindrade det, alternativt lite uppmuntran i form av att det bara varade i x antal dagar. Det finns en anledning att man rankar biverkningar efter hur vanliga de är.

Medarbetare på Skor iFokus

Annielle
6/11/16, 9:14 AM
#6

Jag har inte gått upp i vikt av den i alla fall, snarare ner…men det är jag det, den enda medicin jag har testat som jag gick upp i vikt av är Mirtazapin, men det är ju mer än regel än undantag att gå upp av den så…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: