Annons:
Etikettnät-vänner-sökes
Läst 1632 ggr
Z50
2016-06-24 21:35

Jag har Generalierat Ångesrsyndrom

Hej  Jag är en kvinna på 66 år, jag har haft  GAD hela livet och söker nu en kvinna i ungefär samma ålder med samma diagnos.  Jag har inte lång uthållighet och blir fort trött, jag förstår inte  lång och omfattande information + att  jag inte klarar stress. Jag har varit anställd på Samhall i många år.  Jag blir glad om  du och jag kan stötta varann för jag förstår dej och ställer upp.

Annons:
Ananse
2016-06-25 01:27
#1

Hej.

För att reda ut begreppen lite… Just den här sidan är inriktad på neuro-psykologiska tillstånd. Ångest-syndrom hör till psykiska sjukdomar, vilket alltså är nåt helt annat.

Men bortsett från det - bland oss som hör till dom här olika kategorierna är det nästan mer regel än undantag att man dessutom utvecklar psykisk ohälsa i ena eller andra formen. Så det lär säkerligen finnas folk här med erfarenheter liknande dina egna. Och många av dom enskilda symptom som förknippas med psykiska sjukdomar upplever vi redan i friskt tillstånd…  Så det kan säkerligen finnas folk här som på olika sätt kan relatera till dina problem.

Här är det tydligen nån grannavdelning som verkar vara inriktad på psykisk ohälsa: http://angestsjukdomar.ifokus.se/. Är det typ nåt sånt du söker?

Upp till toppen
Annons: