Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1988 ggr
Vanja-K
2016-08-28 02:55

Inte kramar?

Måste nu bara fråga. En vuxen person som inte gillar kramar ens från sina egna. Måste vara någon bokstavssjukdom? Eller är det bara så enkelt att vi alla är olika? Först trodde jag det var mig ( mamma) men nu vet jag att det är så mot de flesta. Även mot sina vuxna barn verkar en kram vara jobbbigt. När man ger en kram känns det som den andra personen vänder bort kinden. Stelt! Jag förstår inre??

Annons:
AnneN
2016-08-28 03:01
#1

Behöver inte vara en bokstavsdiagnos, kan finnas många orsaker att någon inte känner sig bekväm med kramar eller annan fysisk närhet.

För att ha en bokstavsdiagnos krävs betydligt fler symtom än att man bara inte gillar att kramas, även om det kan vara ett av alla symtomen för en del personer med bokstavsdiagnoser.

Enklaste sättet att få veta varför just hen inte verkar vilja kramas är att fråga hen om det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
2016-08-28 04:23
#2

Alla människor har en gräns för närhet. En del märks ingen gräns på för de älskar att kramas. Andra gillar det inte alls.

Diagnos skulle inte jag tänka på baserat på det. Det är bara så människor är. Olika.

Upp till toppen
Annons: