Annons:
Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 2319 ggr
catlady04x
2016-09-09 21:41

När en vuxen mobbar ett barn

Mitt barnbarn som just börjat 4 är mobbad av en vuxen person. De var tvungna att flytta för slippa denna person.

Detta har nu gjort att mitt barnbarn har fått panikångest.

Är detta vad vi lär våra barn.

Annons:
[Gift]
2016-09-09 21:51
#1

Ni är medvetna om att om en vuxen mobbar ett barn oavsett om de är lärare rastvakten vaktmästare eller vem. Så kan man anmäla personen för kränkning alt grov kränkning, psykisk misshandel vilket de är, samt grovt påhopp

Aleya
2016-09-09 22:39
#2

Får jag fråga en sak. Om ni vuxna som finns omkring detta barnet vet om detta, varför har då inget gjorts? Och ännu viktigare att eventuell anmälan görs om det handlar om att det är exempelvis lärare som mobbar. Vad är det för exempel din familj lär ditt barnbarn? Att om än saker kommer upp i ljuset så gör inte ni vuxna mer än flyr? Är det sånt vi lär våra barn och andra i omgivningen?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2016-09-10 10:09
#3

Det ni och vi ska lära barn är att mobbing är fel och att ett mobbingoffer aldrig ska flytta.

Vad gjorde ditt barn, barnets förälder, åt detta? Låter verkligen galet om dom flyttade pga det här. Det är vid sådana här tillfällen som man måste ingripa och säga till att det är nog.

Ananse
2016-09-11 03:10
#4

Problemet är ju att den som blir utsatt sällan kan hävda sig. Vad ska man göra? Anmäla? Snuten frågar 'har du mobbat den här personen?' Nej nej nej, naturligtvis har han/hon inte gjort det… Och dom håller ju liksom ihop… Det finns ju vedertagna idéer om vad som är sunt och normalt. När nån faller utanför anses ju den tyvärr ofta själv vara skuld till det som den blivit utsatt. Jag tror inte barn mobbar, det är antagligen alltid initierat av vuxna genom subtila signaler.

Aleya
2016-09-11 08:19
#5

#4 med anmäla syftade inte jag på polisen. Utan om det är en personal inom skolan så måste man anmäla till rektorn. För en sådan person ska inte jobba kvar inom en skola om dom mobbar barn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ananse
2016-09-12 03:03
#6

Nej det ska dom verkligen inte. Men det får dom.

Rektorn frågar 'har du mobbat den här personen?' Nej nej nej, naturligtvis har han/hon inte gjort det… Och dom håller ju liksom ihop… Det finns ju vedertagna idéer om vad som är sunt och normalt. När nån faller utanför anses ju den tyvärr ofta själv vara skuld till det som den blivit utsatt för. Jag tror inte barn mobbar, det är antagligen alltid initierat av vuxna genom subtila signaler.

Annons:
Upp till toppen
Annons: