Annons:
Etiketttvångssyndrom-ocd
Läst 1705 ggr
Skitgalen
9/11/16, 11:18 PM

Tvångssyndom?

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men dom senaste dagarna har jag funderat lite över mitt liv och hur jag mår osv och har funderat ganska mycket på mina tankar och beteenden jag har… Jag har fått diagnosen ADD för ett tag sen, men dom tankarna och beteenden jag har känns inte som det bara kan bero på det. Jag har så intensiva och starka tankar som tar över mig helt och hållet. Det är inte såna tankar att jag måste tända och släcka ett visst antal gånger eller tvätta händerna en extra gång efter toabesök utan det är värre än så, jag vill inte gå in på vad för tankar det är men mitt problem är just att dom är så starka att det finns inget jag kan göra för att bli av med dom. Det första som dyker upp i huvudet när tankarna kommer är att skada mig själv för att bryta det. Nu senast ikväll när jag blev fast i mina tankar så kunde jag inte tänka på något annat än att gå till köket och ta en kniv och hugga mig i magen, bara för att få det att sluta. Är detta nån form av tvångssyndrom eller vad fan händer?

Annons:
Skitgalen
9/11/16, 11:20 PM
#1

Det enda jag kan säga är att tankarna handlar om saker jag ska göra, att min hjärna "tvingar" mig göra saker som jag helst inte vill, låter väldigt konstigt kanske…

Honestyisdead
9/11/16, 11:41 PM
#2

Kan inte säga vad det är. Men du måste söka hjälp med det.

greenseng
9/12/16, 1:39 AM
#3

  Testa att skriva.
En dikt. En roman.
Eller bara vad som faller dig in.
Att skriva kan vara ett bra sätt att få ordning på sina tankar.
Man till och med "skriva av" sig besvärliga tankar.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: