Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2492 ggr
Derle
2016-10-07 13:17

ADD och sockerberoende/ätstörning

Hej,

Vill kolla om det finns någon mer än jag som är sockerberoende och lidit av ätstörning? Min tröst i livet för att hantera mina känslor och för att inte prata om problem (för det gör man inte i min familj, under mattan med dem bara) så har jag ätit, främst socker.

Laga mat känns som en hel dagsgöra för mig när jag ska göra det, slutar med att jag inte orkar och äter något sött istället.

Inte hållit en diet i hela mitt liv, jag tröttnar. Gymet, tröttnar, är hellre hemma och sover. Vet inte ens om det är min ADD (väntar på utredning), men jag försöker hitta mig själv just nu så tja….har tappat vad jag ville få fram men hoppas ni förstår ändå.

kram

Annons:
Derle
2016-10-11 11:01
#1

Bara jag alltså?

Honestyisdead
2016-10-11 11:31
#2

Du är definitivt inte ensam om sockerberoende/ätstörning. Du kan testa tex www.atstorningar.ifokus.se. eller www.viktminskning.ifokus.se

Det är ju inget som man kan koppla ihop med en diagnos på det viset eftersom ätstörningar förekommer i alla läger. Även om en diagnos säkert kan göra det ännu svårare.

Men vad jag förstår har du ingen diagnos ännu. Och många som kämpar med samma sak har ingen diagnos men kämpar ändå med samma.

Upp till toppen
Annons: