Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1301 ggr
catlady04x
2016-10-20 09:43

IT-okunnig

Det är inte klokt det här med att lära sig data  för när man är över 60+  då blir det 

ett evigt sökande  efter förklaringar på vad de duktiga it folket kan mena när jag 

behöver fråga något. Jag känner mig som en idiot när något blir fel i min dator.

Jag kan hålla på att leta efter lösningar hela natten och ser fortfarande ut som ett frågetecken när morgonen kommer. Är det bara jag eller finns det någon mer????

Annons:
Aleya
2016-10-20 09:51
#1

Trixet skulle jag säga är att leka med datorn. Göra fel medvetet så man måste rätta till dom. Det är så jag har lärt mig olika saker på datorn och hur man ska lösa problem och dylikt. Annars finns det kurser att gå för den som vill lära sig datorn från grunden. Inga avancerade utan bara så man vet något. Eller så kan man gott klara sig utan dator om man känner att det är för jobbigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
2016-10-20 09:56
#2

#0 Min mamma hade det precis likadant (och jag, som närstående, kunde såklart inte förklara det för henne heller). Jag håller helt med #1, lek med datorn och se vad som händer! Många får för sig att det finns något slags självförstörelseknappar på den som man absolut inte får använda, för då sprängs den (lite överdrivet, men jag tror du förstår vad jag menar), men så är det ju inte.  :)

Annars kan man också lära sig genom att helt enkelt googla sig till svaren. Gå in på google.se och knappa in "varför är min skärm upp och ner" (eller vad problemet nu kan vara), så får du fram massor med lösningar. På så vis lär man sig något hela tiden.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Niklas
2016-10-20 12:55
#3

Det finns flera datorsajter på iFokus. Ställ frågor där när du kör fast.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: