Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1518 ggr
Dretonge
11/19/16, 9:29 AM

Elvanse förstör min dygnsrytm

Känna som man hoppar från bron snart Har provat Concerta medikinet Strattera Ritalin Men dom e bra i början sen är de skit mår piss så nu gav dem mej Elvanse för den skulle vara så bra tar 90mg kl 6 varje morgon men verkningstiden är för lång så när kvällen kmr kan ja ej sova och ja vill inte få nån sömn medicin för de känns konstigt att man skall vara tvungen att ta de för att ha en fungerande vardag Så nu ni som vet finns de ingen annan ADHD medicin ja kan be att få byta till eller har jag testat alla

Annons:
Agafia
11/19/16, 11:12 AM
#1

Prova en lägre dos ? Jag tar Concerta som jag varierar dos på efter måendet . Pendlar mellan 18-36 i olika kombinationer . Just nu tar jag 36 sedan en tid o sover bra .

Honestyisdead
11/19/16, 12:01 PM
#2

Det finns fler mediciner.  Tex Metamina..

Splatter
11/20/16, 1:52 AM
#3

Attentin finns, det är samma som Metamina men det sista förskriver läkarna helst inte då Attentin är mycket lättare och snabbare att skriva ut.

Dretonge
11/20/16, 10:12 AM
#4

Ok tack då skall ja ta kontakt med dem

pikku-myy
4/30/17, 11:52 AM
#5
polymorf
5/2/17, 6:31 AM
#6

Har attentin nu och det fungerar sjukt mycket bättre för mig än något jag provat tidigare (concerta, Ritalin, Elvanse, strattera). Fortfarande sömproblem till och från men det har jag även utan medicin, tycker iaf inte att det blir VÄRRE nu.

Annons:
AllaDårarDrömmer
5/4/17, 9:16 AM
#7

Elvanse har förstört sömnen för mig till och från… särskilt senaste månaderna.. men jag har börjat lyssna på självhypnoser, meditationer på storytel, och dom får mig att somna jätteskönt:D hokus pokus… Det funkar nog inte för alla, men det kan ju vara värt ett försök eller två..

Upp till toppen
Annons: