Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1657 ggr
91Marran
11/25/16, 9:43 AM

Clozapine

Någon här som har blivit sjuk av clozapine? Är rädd för att bli det om jag ökar dosen.

Mvh
Mig

Annons:
Pysen_87
11/26/16, 10:06 AM
#1

Sjuk på vilket sätt??

Jag har tagit clozapine i två år, medicinen kan påverka vita blodkropparna och sockret.

Så det är blodprov varje månad, är det något som inte stämmer med blodbilden, får man akuttid…

Min dos ligger på 275 mg

Vet inte hur det är där du bor, men i sörmland räknas man som risk patient och får influensa vacc gratis.

91Marran
11/28/16, 4:22 PM
#2

De sa till mig att bristen på vita blodkroppar har lätt att göra en sjuk. Man kunde lätt bli väldigt sjuk. Hur påverkar det sockret? Jag tar prov varje vecka i tolv veckor, sedan en gång i månaden.

Mvh
Mig

Pysen_87
11/30/16, 5:56 PM
#3

Läkarna har koll på antalet vita blodkropparna, är det helt åt skogen så får man avbryta behandlingen. 

Jag har alltid haft dåligt blodvärde, så jag är tvungen att blodprov varannan vecka.  (dom ändra sig från en gång i månaden till var 14 dag..)Fördelen med det är att lär känna undersköterskorna och vet vem som är bäst på att sticka just dig. 

Sockret kan vara lite förhöjt, men inget man dör av. Faran är om man har diabetes?!

Men jag rekommenderar denna medicin, jag har varit väldigt röstpåverkad och mer eller mindre bara suttit i min lägenhet och varit helt avskärmad från världen. Nu har jag sysselsättning och hjälp med medicinerna (avstod från dem efter ett tag, så nu har jag hemvård som ser över all medicinering )

Så lätt att bli sjuk, beror på vad man har för immunförsvar. Jag har "peppar peppar" inte varit allvarligt sjuk, men har man feber eller ont i halsen ska man kontakta mottagningen för att ta akutprover!

Upp till toppen
Annons: