Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1688 ggr
bena
1/4/17, 10:40 PM

Diagnostiserad ADHD men misstänker själv...

Jag har sedan tidigare diagnoserna ADHD med perceptions svårigheter, Dyslexi och BDD. Jag misstänker själv att jag har drag av autism. Jag har också svårigheter med motoriken, men inte så uttalat som jag uppfattar att de som har diagnosen DCD har. Det jag undrar är; Är det någon annan som har ADHD och även autistiska drag?

Anledningen till att jag misstänker det hos mig själv är för att alla test, både på engelska och svenska (alltså seriösa test) som jag gjort så har jag legat mycket högt. Jag har också svårigheter som inte riktigt förklaras med ADHD diagnosen.

Annons:
Honestyisdead
1/4/17, 10:45 PM
#1

Många har båda diagnoserna. Prata med psykiatrin om du upplever det som ett stort problem och tror att en diagnos hjälper. Vet dock inte riktigt vad "drag av autism" kan ge för hjälp.

bena
1/4/17, 10:55 PM
#2

Jo alltså jag kan absolut prata med min kontakt på psykiatrin. Ville mest höra om det var någon mer som har drag av autism ;) Jag lever i ett förhållande och vissa saker blir lite krångligt, därav skulle det vara bra att veta om jag har drag av autism eller ej och därigenom kanske få "utbildning" i det för mig och min sambo på samma sätt som vi ska få för ADHDn.

Wellcraft
1/4/17, 11:03 PM
#3

Har ADHD o Asperger bland annat

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

malfre
4/18/17, 2:15 PM
#4

Jag blev utredd för ADHD, och under alla intervjuer såg de tecken även på AST (asperger) och fick göra vissa tester även för det.

Så svaret blev sen…adhd, ouppmärksam form samt Asperger, eller AST som de nu då kallar det för. Nu i efterhand inser jag att om jag "bara" hade fått ADHD diagnos hade det fortfarande känt som om de missat något. Nu förstår jag även den delen av mig som har svårt för närhet, känslor gentemot andra människor, svårt med empati osv.

Upp till toppen
Annons: