Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1421 ggr
elinmagdalena
2/4/17, 12:42 AM

Ångestmedicinering och CS

Ni som har problem med panikångest och tar CS läkemedel (ritalin,elvanse osv) vad har ni för vid behovs-mediciner att ta när ångesten är som värst? Får inte tag i min läkare, och vill veta vilka mediciner som går att kombinera och vilka som en ska vara försiktig med. Exempelvis undrar jag ifall det går att ta sobril nån gång ibland om en går på CS? Eller är det bara lergigan, attarax och sånt som en kan ta? Vad har era lärare sagt ang det?

Annons:
ADHDharjag
2/8/17, 5:33 PM
#1

Har ej fått något från från läkare angående ångest och CS läkemedel. Min hypotes är att då ADHD mediciner stimulerar centrala nervsystemet orsaker medicinen i sig en ångest ökning. Möjligen att tillägg av Intuniv skulle kunna lösa situationen då detta läkemedel blockerar adrenalin ?

Ananse
2/20/17, 10:15 PM
#2

Eller så skulle kanske en högre dos CS hjälpa? Och inget beroendeframkallande knark alls. Obehaget du känner, är det ångest i klinisk bemärkelse, eller kanske snarare en fullt befogad och reell oro över alla saker som DE FACTO tenderar att gå snett. Psykiatrin ser bara psykiatri -mående. Det finns liksom en konkret nedsättning av det exekutiva fungerandet, men idioterna vill reducera det till typ negativa tankemönster. Depression, dåligt självförtroende, låg självkänsla. Psykisk ohälsa!! Så sätter dom in behandling mot depression eller ångest och blir skitförvånade när behandlingen inte fungerar. Om vi fick hjälp med våra VERKLIGA problem kanske vi inte ständigt skulle behöva misslyckas, krascha och må dåligt.

love-child
2/25/17, 10:21 PM
#3

Håller med dig i nästan allt Ananse, dock tycker jag att det är tråkigt att du kallar vissa mediciner för knark. Har mått psykiskt dåligt i princip hela mitt liv. I perioder (nu 7 år sedan sist) har jag varit tvungen att ta sobril och sömntabletter för att fungera. Jag hade blivit mycket stött om jag läst detta just en sådan period. De flesta tar mediciner för att det hjälper, inget annat. Sedan behöver psykvården ses över. När jag mådde som sämst så ville läkarna bara skriva ut mer mediciner och skicka hem mig. Jag krävde att få rätt vård. Man måste vara mycket stark för att kunna vara sjuk.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Ananse
2/26/17, 8:00 PM
#4

Okej… Ska man alltså inte kalla knark för knark??

love-child
2/26/17, 8:37 PM
#5

Kalla det vad du vill. Hade det varit knark så hade nog läkare inte skrivit ut det alls

Wish i was a little bit stronger Förlägen

love-child
2/26/17, 8:37 PM
#6

Kalla det vad du vill. Hade det varit knark så hade nog läkare inte skrivit ut det alls

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
Annielle
2/27/17, 4:18 PM
#7

Vissa mediciner är ju drogklassade =knark. (t.e.x. benzodiazepiner och centralstimulerande)

Om de skrivs ut av läkare är de lagliga droger, köper du dem på gatan är de olagligt knark, antar att det är det du menar Ananse?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

love-child
2/28/17, 4:19 PM
#8

Är säkert så Ananse menar. Tycker bara att det är olämpligt att kalla det knark då folk kan ta det som att man knarkar när man använder viss sort av medicin. Ibland finns liksom inga alternativ.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Upp till toppen
Annons: