Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Tar ni medicin när ni inte behöver prestera?

2017-02-05 09:57 #0 av: elinmagdalena

Hej! Jag tänkte fråga er som tar centralstimulerande ifall ni tar det varje dag alltid eller om ni brukar skippa ta det ibland t.ex när en är väldigt utmattad och är hemma och vilar? Och hur gör ni om ni blir sjuka, exempelvis om ni har feber, tar ni ändå medicinen?

Anmäl
2017-02-05 10:00 #1 av: tk1971

Jag tar det varje dag (Ritalin). Och då har jag inte adhd utan AS, och onormal trötthet.

Anmäl
2017-02-05 10:06 #2 av: Agafia

Varje dag oavsett mående .

Anmäl
2017-02-05 10:08 #3 av: Farwuq

Jag tar Modafinil dagligen.

Antalet doser varierar beroende på vad jag sysslar med.

De dagar som jag inte arbetar eller tränar, de är ofta "vita", då gör det inget om jag somnar en stund.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-02-05 13:18 #4 av: Splatter

Tar bara om jag ska plugga eller jobba. Möjligtvis om jag måste umgås med människor eller ha en jobbig dag som vara på stan hela dagen också, annars hoppar jag över att ta min medicin.
Har ADHD och tar Attentin.

Anmäl
2017-02-06 09:58 #5 av: Mr100oktan

Hej.

Äter elvanse varje dag oavsett mående. Får inte dagen/jobbet att gå ihop annars. Eller för den delen umgänget med andra.

Har dubbeldiagnos ADD/autism

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.