Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1891 ggr
Jtjernberg
2017-03-02 17:02

Vilken medicin? ADD

Har en ADD diagnos och äter idag 70mg Elvanse. Från början fick jag Concerta vilket inte fungerade. Eftersom concertan inte fungerade så fick jag istället prova Ritalin, inte heller den fungerade som önskat. Tredje försöket och då provar vi Elvanse, jag tar idag en dos på 70mg sedan ca 5 månader tillbaka. I 4 månader har jag varit tillfreds med livet, den har fungerat! Den sista månaden har varit ett helvete, jag är orkeslös, jag ser ingen som helst glädje med livet, jag vill inte prata med folk, jag är fruktansvärt lättreterlig. Ja, listan kan göras lång. Jag orkar inte mer, sambon gick idag på psyk och sa att jag behöver hjälp (då jag inte ens förmår mig att göra det själv). Jag fick en tid, om 2 veckor! Vad tror ni, vad gör man? Någon som vart med om liknande? Annan medicin? Läkaren sa tidigare att 70mg är max, att dem inte skriver ut mer än 70mg.

Annons:
Niklas
2017-03-02 17:05
#1

Kan det inte bero på något annat än medicinen? Eller medicinen i kombination med något du började eller slutade med innan problemen startade?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ADHDharjag
2017-03-02 19:27
#2

Det du beskriver är mer regel än undantag om man äter central stimulerande mediciner. Har tre tips enligt följande: 1. 1-2 veckor utan medicin eller halverad dos. Därefter återgå till 70mg igen. 2. Be om attentin som tillägg på em när medicinen går ur kroppen. 3. Inta fiskolja, ex eye Q två kapslar varje kväll. Plus lite magnesium och en multivitamin av bättre kvalité ex holistics Lycka till

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: