Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1301 ggr
Jungfru82
2017-03-30 09:28

Concerta/strattera

Någon som tar dessa två tillsammans och hjälper det er? Ska få börja med detta i morgon och har inte hört så mycket om strattera

Annons:
Jungfru82
2017-03-31 21:39
#1

Men idag fungerade det mycket bra så jag hoppas det kommer fungera

[langtan09]
2017-04-01 10:15
#2

Jag har förvisso bara erfarenhet av Strattera så kanske inte är så mycket till hjälp. Men jag har ADD och Strattera hjälpte inte mig någonting tyvärr. Min läkare sa att jag skulle få mer energi av den. Jag blev bara tröttare och dessutom väldigt grinig så valde att sluta med den. Tar ingen medicin idag utan hanterar min ADD på andra sätt istället. 

Jag hoppas att det fungerar bättre för dig än för mig 🙂 Till saken hör också att jag är väldigt känslig för mediciner och råkar i princip alltid ut för biverkningar eller mår dåligt av medicin. Så kan också vara jag som har sådan extremt känslig kropp men ville ändå dela med mig av min lilla erfarenhet ^^

Annielle
2017-04-03 10:18
#3

Hoppas att det kommer att fungera för dig!🙂

Jag har tyvärr aldrig hört om någon som Strattera har fungerat för, antingen har de inte fått någon som helst effekt över huvud taget, eller så har de bara fått biverkningar. Själv har jag valt att inte vilja testa Strattera just därför. Är precis som föregående person beskriver väldigt känslig för mediciner och råkar i princip alltid ut för biverkningar eller mår dåligt av medicin.

Kombinationen Conserta (eller andra CS-preparat) och Strattera  har jag faktiskt aldrig hört om någon som har testat.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

billyblue
2017-04-06 19:45
#4

Hej! Vad roligt att det är fler som äter den kombinationen! Jag har ätit den i lite mer än två veckor nu (stratteran alltså, hade Concerta sen innan) och börjar först nu känna av den och de värsta biverkningarna har mattats av. Vet inte om jag hade en snabb insättning också tror jag vilket kan ha bidragit till de jävliga insättningssymptomen. Jag tillsatte stratteran för att jag fick sån dipp när concertan gick ur, och att stratteran förhoppningsvis ska hjälpa till med sömnen också. Än så länge känns det bra (förutom insättningssymptomen då).

Ananse
2017-04-07 01:26
#5

Strattera har jag bara ful-provat. Så där som man ju inte ska göra… Fick typ tjugo stycken av nån bekant och prövade att ta en varje dag tillsammans med det föreskrivna tjacket. Märkte verkligen ingenting - varken nåt positivt eller negativt. Men jag känner just inget av CS heller, antar att jag har hög tolerans. Annars verkar ju Strattera vara en av världens mest hatade mediciner. Mycket biverkningar av det jobbiga slaget. Men några få verkar ju tåla den och svarar dessutom bra.

Jag tror generellt att det är en bra idé att kombinera CS med andra saker framför allt såna som är mer inriktade på noradrenalin. Uppmärksamheten finns i flera nivåer och CS påverkar bara en av dom nivåerna, d v s den som är nedsatt vid ADHD. Men jag kan tänka mig att många av oss har flera olika störningar i dom funktionerna, och att exempelvis Alfa2-agonister, antikolinergika och tricykliska antidepressiva kan behövas som komplement. I den mån jag alls svarar på CS så upplever jag i och för sig effekten som mer positiv än negativ, men den här förbättrade uppmärksamheten leder till att jag gärna blir sittande med saker som känns intressanta, och inte förmår bryta för att ta tag i saker som faktiskt behöver göras.

Upp till toppen
Annons: