Annons:
Etikettadhd-add
Läst 808 ggr
Annakanna
2017-04-04 16:41

Vårångest/adhd

Hej gott folk. Jag skulle gärna vilja veta om det finns fler som upplever (efter att ha entrerat "vuxenlivet") att ni får någon form av ångest av våren? Insett nu, efter 3,e året att sitta och göra mig redo på att lämna min sambo, köpa en lägenhet i stan och "släppas fri". Känns som ett stort steg att jag nu ser ett samband. Känslorna som jag verkar få av våren är att jag vill springa fri, skrika, dansa, älska och leva. Istället sitter man i ett hus med en halvbitter kille, krävande 3åring och ekonomiska gränser. Jobbar och jobbar, städar och städar… Hur tacklar ni detta? Älskar i grunden min lilla familj och det gör ont att dom ska behöva se mig gå igenom detta år efter år. (har redan provat psykolog).

Annons:
add-apa
2017-04-05 12:46
#1

Det där låter som mitt, mer eller mindre konstanta tillstånd… Den där ångesten. Den där känslan av att man bara vill springa, skrika, skratta, flyga fort och vara friiii….!!! Jag känner SÅÅÅ med dig! Jag antar att det är det här "inre springet" som pågår hela tiden inom oss som har AD/HD. Vet inte hur man handskas med det. Men jag tror att i just de stunderna när känslan kommer och gör sig extra påmind, att det hjälper iaf för stunden att faktiskt springa!!! Följa impulsen som du får i kroppen och spring lite (eller ev gör nåt annat fysiskt) så kan den där känslan lugna ner sig efteråt…

Upp till toppen
Annons: