Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2100 ggr
Jerkaan
2017-04-16 14:10

Skadestånd/ ersättning adhd

hej! Fick nyligen diagnosen ADHD , men har varit hos psykologer sedan 18 års åldern men ingen har hittat va som är "problematiskt " med mig försen nu 28 år. Någon som testat att anmäla till patientskadelagen ? patientskadelagen säger man kan få ersättning: *för skador som varit möjliga undvika *för skador som orsakats av fel på eller felaktig hantering av sjukvårdsutrustning *för skador som orsakats av felaktig/försenad diagnos *om smittämne överförts vid behandling *för vissa olycksfall *för skador som orsakats av felmedicinering *anmälan måste anmälas inom tre år från det att du fått kännedom om att skadan är objektiv märkbar, att skadan kan ha ett samband med en behandling och att och att patientskadeersättning är möjlig.

Annons:
Niklas
2017-04-17 08:15
#1

#0: Hur skulle du beskriva skadan?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
2017-04-17 09:30
#2

Att du var 18 år när du sökte hjälp kan nog försvåra en del eftersom diagnosen är medfödd.

Jerkaan
2017-04-17 10:30
#3

Hur tidigt är tanken man ska söka? För vissa visar ju sig symptomen i olika skeden i livet, vissa tidigare vissa senare,

Honestyisdead
2017-04-17 10:33
#4

Det vet bara ditt försäkringsbolag.

add-apa
2017-04-17 13:20
#5

Jag har aldrig hört talas om nån som ansökt om det, och aldrig ens hört talas om att den ersättningen existerar… Men testa att ansöka! Skulle vara jätteintressant att få höra hur det går…! 👍

Maria
2017-04-17 19:35
#6

Texten du har lagt in handlar ju om skada så jag är lite inne på Niklas undran. Vad har du för skada?

Tidsaspekten trasslar nog till det hela också gissar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: