Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 10389 ggr
Sattyg
2017-08-14 15:06

Erfarenheter av Intuniv

Som sagt vad har ni för erfarenheter av Intuniv? Bra som dåliga. Vår dotter på 8 år ska ev testa den för sin ADHD.

Annons:
Ananse
2017-08-15 00:22
#1

Ingen alls ännu, men jag är väldigt nyfiken på den. Jag har tagit upp saken med min läkare, och vi ska diskutera insättning nu till hösten. I kombination med amfetamin. Guanfacin​ plus amfetamin  skulle kunna vara en ideal-blandning. Ingen överlappning i effekt, däremot verkar det som att dom skulle neutralisera varandras biverkningar.

Splatter
2017-08-15 11:09
#2

Jag var väldigt intresserad av Intuniv, i kombination med Attentin. Fick börja 3 veckor med endast Intuniv, sen 2 veckor med Attentin.
Tyvärr så fick jag för lågt blodtryck, hade konstant huvudvärk, fick migränanfall som jag aldrig haft tidigare(!) och höll på att svimma flera gånger. Det är direkt farligt, både för mig som person och för mitt jobb då jag jobbar på sjukhus med stora maskiner som kan gå sönder.
Så jag fick sluta med Intuniv. Hade hoppats på att det hade fungerat helt utan centralstimulerande men det är inte rätt för mig.
Är en kvinna runt 30 år och väger 52 kg. Har alltid haft ganska lågt blodtryck, nästan för lågt ibland.

simonsmamma
2017-08-22 21:01
#3

Sonen på 8 år har ätit Intuniv nu i 2 månader och vi är jättenöjda (han med). Han har Tourettes o adhd

Sattyg
2017-08-23 13:50
#4

Tack för era svar. Dottern har tagit intuniv i 4 dagar nu och hittills märker vi ingen skillnad, hon är dock tröttare än vanligt. Men jag har förstått att det kan ta ett tag innan man ser full effekt av medicinen. Hon går just nu på 1mg och på fredag är det dags för rutinkontroll på bup och då ska vi även diskutera en ev doshöjning. #3. Vilken dos ligger er son på? Och tar han endast intuniv eller kombinerar ni med någon annan medicin?

Ananse
2017-09-16 13:50
#5

Nu har jag fått recept och hämtat ut en förpackning. 1 mg/dygn första veckan, så addera 1mg varje vecka, upp till 4 mg. Tog den första igår kväll. Svårt att avgöra om det gav nån effekt. Lugn men lite tjackig rent kroppsligt. Aningen förhöjd puls. Pigg på det där sättet som jag behöver vara för att kunna sova. Osäkert dock i vilken utsträckning det berodde på guanfacinet. Tog dagens vid elva-tiden idag. Rätt mycket överlappning alltså. Ifall det alls är nån effekt så är det framförallt lugn i sinnet. Utan att känna mig trött. (I och för sig går jag på bara 2/3 dos tjack sen ett antal veckor tillbaka. Hade hämtat ut två burkar på apoteket och skulle rensa ut alla gamla tomma som låg och skräpade. Naturligtvis var det dom två nya oöppnade som jag lyckades slänga. Tjugo dars konsumtion… Tänkte först gå helt omedicinerad, så hade jag snart varit ikapp, men det fungerade verkligen inte. 1/3 gick inte heller, så 2/3 fick bli kompromissen. Om lite knappt två veckor är jag ikapp. Egentligen först då jag kan börja utvärdera guanfacinet)

Upp till toppen
Annons: