Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1854 ggr
mymelody
2017-10-04 18:34

Är jag hög eller ska det kännas såhär ?

Efter att testat Concerta Strattera och Elvanse och mått skit av alla har jag nu testat på eget bevåg, (efter att ha läst till mig själv att det möjligen kan vara så att jag är superkänslig och börjat med för höga doser) att dela mina Elvanse kapslar på 20 mg(så gott det går) och tar tio på morgonen 10 em när jag känner att morgondosen börjar gå ur.. Har stått utan läkare under hela sommaren så jag testade desperat att försöka på egen hand!! Nu igår träffade jag min nya läkare som sa att jag absolut inte får öppna kapseln och dela upp pulvret! Och det finns inga Elvanse på 10 mg. Hon sa ta 20 mg på morgonen och se om det funkar nu. Så jag gjorde det imorse och jag mådde så bra! Hela dagen! Inget pirr i kroppen och jag tog plötsligt tag i saker.. små saker men iaf! Kände mig lugn i kroppen men lite mer framåt i mitt sätt! PANG sa det efter 5-6 timmar.. fick dödsångest och bara grinade! Ringde efter min läkare som naturligtvis inte gick att få tag på och tog desperat en Elvanse 20 mg till! Nu efter dryga timmen mår jag sådär bra igen!? Vad är det som händer? Är jag hög eller är det såhär det ska kännas att må bra? Får man må så bra? Och är det farligt? Är dom bra för mig eller känner jag fel förbättring? Snälla hjälp!

Annons:
Splatter
2017-10-04 21:09
#1

Det är samma visa för mig, med Elvanse känner jag mig okej under dagen men efter ett par timmar så får jag dödsångest och allt är skit. Hela kvällen är förstörd. Misstänker att Elvanse fungerar helt enkelt väldigt dåligt för vissa människor.

Bad min läkare att få byta till Attentin (snabbverkande dexamfetamin), då fungerade dagarna jättebra, kan få saker gjorda och absolut ingen ångest på kvällarna!

mymelody
2017-10-04 22:12
#2

Hur kan det vara så? ska man tänka att Elvanse inte passar då? Eller ska man fylla på när den går ur kroppen? Vad händer med dig när Attentinet går ur kroppen?

Splatter
2017-10-05 02:07
#3

Alla människor fungerar på olika sätt, antar jag.

Om man får dödsångest varje kväll tycker jag inte att Elvanse fungerar särskilt bra. Be att få testa Attentin och se om du mår bättre.
När Attentin går ur kroppen för mig så blir jag trött och tillslut sömnig lagom till kl 21.30 vilket är bra när man borde lägga sig kl 22! Haha!

Upp till toppen
Annons: