Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2331 ggr
Shiich
10/13/17, 2:20 PM

Utmattad och 20år

Jag har ADHD, atypisk autism och depression osv och började den 31 juli på mitt första jobb som är på 100% (dock mer då man oftast jobbar 10 dagar i sträck) på kundtjänst.  Jag är liksom 20år och börjar känna av symtomen för utbrändhet/utmattning.  Är det rimligt att man redan på sitt första jobb väljer att gå ner i tid till 75%?

Annons:
Annielle
10/13/17, 2:51 PM
#1

Ja, det tycker jag om du känner så, hälsan framför allt annat, jag lever med utmattningsproblematik sen många år tillbaka, blev allvarligt utmattad redan när jag var 24 och det helvetet som jag har genomlevt sedan dess hoppas jag att ingen behöver uppleva.

Ta väl hand om dig! ❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Shiich
10/15/17, 1:38 PM
#2

#1, Jo så äre. Jag får dåligt samvete när jag är hemma från jobbet när man inte är fysiskt sjuk (feber osv).  Är det okej att vara hemma från jobbet pga psykisk ohälsa?

AOS
10/16/17, 1:26 AM
#3

_Är det okej att vara hemma från jobbet pga psykisk ohälsa?  
_

Ja självklart!

Annielle
10/16/17, 5:16 PM
#4

1#

Ja, precis som AOS svarade, självklart är det ok att stanna hemma från jobbet pga psykisk ohälsa.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Dioramabyggare
10/18/17, 3:59 PM
#5

#1, #2: ja, självklart är det det! Men vad säger din chef om att du "redan" drabbats av psykisk ohälsa?

Har du pratat med de du jobbar tillsammans med, har de också drabbats?

mallimalli
11/30/17, 7:22 PM
#6

Bättre att du gör det nu än att du tvingas va sjukskriven i flera år sen! Jag är bara 23 år och har som mest jobbat 60% och är numera sjukskriven sen 2,5 år tillbaka…

Annons:
Upp till toppen
Annons: