Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2516 ggr
enkvinna74
10/20/17, 10:53 PM

Har Adhd,As och kan inte känna!

Börjar bli less.Undrar om detta kan ha med min AS att göra.Menar att jag haft flera relationer med män men kan inte känna.Den ända jag vet på riktigt att jag älskar är min son.Det är som kroppen och kännslorna inte hänger i hop.Haft förhållande men det går aldrig.Nog mer blivit kär i själva tanken utav förhållande.Men det går inte.Mina kännslor finns inte.Har mött fina män.Blir ledsen.Ska det vara så här.Det är som en stenmur.Kan inte känna.Men har mycket empati för andra.

Annons:
Honestyisdead
10/20/17, 11:04 PM
#1

Jag har AS och känner extremt mycket när jag väl gör det. Har älskat 3 partners.

Annielle
10/21/17, 9:39 AM
#2

Jag har så vitt jag vet inte AS, men jag tycker hur som helst att det låter som att du helt enkelt inte har träffat rätt person för dig att bli kär i. Jag har träffat flera män som har varit hur fina som helst och som jag önskar att jag hade blivit kär i, men tyvärr fungerar det ju inte bara så, känslor är ju mer komplicerat än så tyvärr. Kan ju även vara så att du har dåliga erfarenheter/trauman  i från din barndom som gör att du inte vågar känna/släppa in någon på riktigt i ditt liv, i så fall behöver du nog söka upp någon terapeut eller liknande för att få hjälp med det och så småningom komma vidare.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

amandajosefin
11/6/17, 10:19 PM
#3

Jag har både AS och ADHD och känner igen mig helt, har en 9 årig syster som är hela mitt liv. Men utöver det så är jag typ avstängd känns det som. Jag har gett upp om att ha ett kärleksförhållande och känner mig okej med det. Hur ser du på det hela? Är det något du saknar eller är det mer för att förhållande är något som man "ska" ha?

Annielle
11/8/17, 9:14 AM
#4

Kanske kan det vara som så att du är Aromantisk? Läs här och se om det kanske stämmer in på dig?!? http://ickebinar.blogg.se/2015/may/aromantisk.html

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Draken
11/8/17, 6:06 PM
#5

Har en som med AS, 15 år gammal och har fortfarande inte blivit kär i någon. Han är lite frustrerad och tror att det är något allvarligt fel på honom, eftersom hans kompisar redan har haft 1 eller ett par förhållanden.
Däremot så fullkomligt avgudar han sina småsystrar (9 och 10 år), så känlor har han.

Jag tror , som i #2, att du helt enkelt inte har hittat den rätte ännu. Du är dessutom ganska ung, så jag tycker inte att du skall oroa dig så mycket., du kommer träffa den rätte, förr eller senare och då kommer även du få känna hur det är att älska någon 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Isalel
11/12/17, 8:06 PM
#6

Vill du ha en kärleksrelation? Är det något du faktiskt saknar eller något andra förväntar sig att du ska ha?

Annons:
Upp till toppen
Annons: