Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1884 ggr
mymelody
2017-10-24 22:40

Ensam..

Har genom några träffar med min psykolog mer och mer börjat inse att det finns ingen som kan hjälpa eller rädda mig! Jag måste göra det själv, fast jag inte orkar.. Hur kan läkarna sitta och skriva ut sina mediciner utan att sen gå att få tag på!? Eller tar kontakt för att se hur det går!! Man ska var stark frisk å lite förbannad för att klara sig verkar det som. Jag går ner i vikt.. jag blir smalare och smalare fast jag försöker äta bra och rätt. ADD.. finns inget positivt för mig med det.. jag hatar att vara såhär Jag hatar min hopplösa ständiga rastlöshet och oro inombords Jag hatar att inte orka vanliga saker! Eller fungera socialt! Eller att aldrig känna sig riktigt nöjd! Att söka kickar åt alla håll å kanter och ständigt känna ett behov av hjälp! Medicin funkar ju några timmar innan det blir totalt kaos ångest och svart. Dom timmarna mår jag som jag skulle vilja göra jämt! Mer fokus gladare piggare. Ska man fylla på med piller hela sitt liv för att orka leva "normalt" Må okej och känna sig liiiite pepp för en gångs skull. Vet inte vad min fråga är.. behövde mest skriva av mig lite.

Annons:
Jaden
2017-11-03 10:21
#1

😱😞😞 fy för jag känner med dig. Måste fråga. Var i landet bor du? I södra Skåne där jag bor, får jag träffa en läkare sedan går jag en sköterska som vi diskuterar vilken medicin, sen får jag med med mig som varar tills nästa besök ca 2-3 veckor- gör då en utvärdering lite blodtryck etc. Får fler tabletter med hem. Så ska vi göra tills jag känner att det är rätt dos och känns bra efter detta F år jag det utskrivet. Jag kan dessutom ringa sköterskan när som och prata in, så ringer han upp så fort han har en lucka. Jag trodde att det var så överallt? Är ju INTE ok stt bara skriva ut utan stt följa upp, framförallt med denna typ av medicin 😱 Snälla ring dem, ligg på och säg stt du behöver en tid eller åtminstone telefontid (i värsta fall) Stå på dig kram

AllaDårarDrömmer
2017-11-15 13:18
#2

Känner verkligen igen mig i det du beskriver… fick diagnosen ADD och medicineras därför med Elvanse sedan 2 år tillbaka… i nuläget äter jag 50mg på morgon. Dom första timmarna är jag som mest glad och produktiv. Mår riktigt härligt 5 av 7 mornar… men sen dippar det.. ju närmare eftermiddagen jag kommer, ju mer nere, orkeslös och trött blir jag… Känner mig som en usel varelse, jag känner mig seg, korkad, dålig på att hålla kontakt med vänner, bryr mig inte särskilt mycket om nån eller något.. Så jävla många enkla saker som behövs göras, men får fan inte tummen ur röven och gör dom.. jag hatar den är… Känner mig kass och värdelös på precis allt… tycker synd om min mamma som fött en sån misslyckad människa som mig. Jag menar…är det verkligen sån här jag ska va? I denna världen? Det funkar ju inte…. Dom här satans medicinerna har inte hjälpt mig ett jävla dugg (möjligen dom första månaderna..). Mvh tjej som är trött på att vara sig själv :( :P

mymelody
2017-11-21 22:37
#3

Nu har jag mixtrat klart.. Min läkare frågade mig när jag kom -vad äter du nu? Å hur mycket.. den sa hon ok fortsätt så. Just nu fungerar Elvanse oerhört bra sålänge det sitter i Men vad är en normaldos!? Jag har tagit 30-30-30 är det för mycket? + 3 Attentin

Visby100
2017-11-29 00:42
#4

Du verkar ha en snabb omsättning som gör att du måste fylla på hela tiden under dygnet. Min läkare pratar om depå tabletterna som ankarmedicin. Sen fyller man på med snabbverkande vid behov. Fungerar din dos optimalt för dig så stirra dig inte blint på mg. Jag äter också Elvanse just nu och skulle förmodligen ligga sömnlös :) med din dos då jag tar 2x30. Nu kanske allt har blivit lättare för dig sen ditt första inlägg i tråden. Men utöver forum som detta kanske din läkare kan hjälpa dig med remiss eller informera om något adhd/add center, föreläsning, terapi mm som kan vara ett bra komplement till medicineringen. Du har rätt till.så mycket mer hjälp om du känner att du har behov av detta. Nöj dig inte med mindre :)

Upp till toppen
Annons: