Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1915 ggr
adhd87
2017-12-12 19:05

Elvanse/Attentin

Hej

Väldigt tacksam på förhand på svar.

Har någon upplevt på Elvanse/Attentin att man har blivit typ dåsig, påverkad, men inte på ett amfetaminliknande sätt. Jag står nu på Attentin tar 15 mg morgon och 10 mg lunch. I början funkade bra, nu det enda positiva är att jag känner mig mindre rastlös och lugn. Men har svårt att komma igång, ofokuserad, dålig minne, tar längre tid att göra saker. Liksom seg, trött, dåsig, även synen är sämre. I sin helhet en känsla av man typ går och sover med öppna ögon. 

Känns som att jag har haft lättare för att avsluta saker och ting, varit mindre rörig, bättre fokus, allmänt bättre utan medicin. Känner mig nu "drogad" men inte av amfetamin utan av lugnande. Extremt bromsad typ. Men lugnare och mindre rastlös än mitt vanliga jag.

Tacksam för svar om någon upplevt liknande. Kan inte riktigt få kläm på om det är biverkningar eller om dosen är för låg/hög. Har gjort kortare uppehåll och trappat upp igen och då funkar bra ett tag men samma sak senare igen. Min sjuksköterska förstår inte ens hur jag kan bli dåsig av amfetamin.

Annons:
elvatolv
2017-12-13 09:16
#1

Hej. Samma sak här. Jag blev dåsig av Elvanse och Attentin bara somnade jag av. Kunde knappt hålla ögonen öppna och ville bara sova hela tiden. Läkaren sa att ofta är det så, att om man reagerar så på de sorters medicinerna så brukar det vara bättre med Strattera. Jag fick prova det och det funkar. Jag tar den på kvällen för att slippa illamående och det går jättebra. Kanske kan du testa också. Hoppas det går bra.

elvatolv
2017-12-13 09:16
#2
Ananse
2017-12-17 01:02
#3

Så kände jag på Elvanse innan jag kom upp i dos. Helt apatisk och sederad.

Aryamehr
2017-12-27 01:14
#4

För låg dos Attentin/Elvanse gör mig apatisk och trött.  Behöver överskrida de rekommenderade doserna för att slippa de atypiska effekterna.

Upp till toppen
Annons: