Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1797 ggr
frijoh
12/16/17, 11:47 PM

Benzo

Någon som behöver benzo för att kunna somna? Jag har ADHD och tar Attentin 35 mg per dygn. Och somnar inte utan benzo för tillfället. Har stesolid, nitrazepam, Stilnoct och lergigan utskrivet men behöver liksom ta typ 20 mg stes + 10 nitra för att ens komma ner i varv så antar att medicinerna har slutat funka. Någon i samma sits eller vet någon bättre medicin? Temesta, ikto? Vill bara få sova …

Annons:
Lona
12/17/17, 1:20 AM
#1

Har du testat Melatonin/Circadin? Är ju inget starkt preparat - och framför allt inte beroendeframkallande! - men mig funkar det ofta bra på. Bara när jag har riktigt svår ångest som jag måste ta till annat. Fråga din läkare, be i så fall om Melatonin AGB och inte Circadin som inte går på högkostnadsskyddet.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

frijoh
12/17/17, 11:34 AM
#2

1# nä det har jag inte. Men grejen är att mina sömnproblem bottnar i ångest bl.a. . Så egentligen kanske det inte beror på attentinen att jag inte somnar. Och melatonin är väl endast för sömnen?

gudilondon
1/9/18, 1:29 PM
#3

Melatonin är ett bra alternativ och är helt naturligt. Jag tar melatonin plus Stilnoct och det fungerar mycket bra.

Upp till toppen
Annons: