Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1151 ggr
Meeva
1/3/18, 10:39 AM

Sjukskrivning vid graviditet?

Hej! Jag har ADD och äter Elvanse. Medicinen hjälper mig oerhört och jag klarar nu av livet på ett helt annat sätt än tidigare. Saken är den att jag nu gärna vill bli gravid… Då måste jag ju sluta med Elvanse, och jag är livrädd för hur det ska gå… Jag har tex ett ganska krävande jobb, som jag har svårt att se att jag skulle klara av utan medicinering. Har man möjlighet att bli sjukskriven på grund av att man inte kan ta sin medicin?? Är verkligen orolig för detta… 🙁

Annons:
Maria
1/3/18, 11:07 AM
#1

Att vara sjukskriven under en graviditet av olika anledningar tror jag inte är några problem.

Att däremot bli sjukskriven under tiden man försöker få barn tror jag inte skulle godkännas men kan du inte prata med din läkare om det så att säga finns en plan B?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Elinmatsdotter
1/11/18, 11:10 PM
#2

läkaren som skriver ut min ADD medicin sa att jag skulle höra av mig om jag ville skaffa barn så vi kunde lägga upp en medicinerings plan eller diskutera andra alternativ till medicin. Kanske värt att ta diskutionen med din läkare eller sköterska också?

Upp till toppen
Annons: