Annons:
Etiketthjälpmedel-stödinsatser
Läst 1632 ggr
add-apa
2018-01-10 02:08

"tyngdmössa" typ...?

Jag känner ofta ett behov av tyngd på/runt/över huvudet för att kunna bli lugn. Är ju så skönt, och lättare, att somna när den som en sover med lägger sin hand på mitt huvud… Som ett omedelbart verkande lugnande piller! 😴😴👍

Jag har undrat länge om det finns nånting motsvarande tyngdtäcke (kedje-, boll-, fiber-, vad som helst) som en kan ha på huvudet…?

Nån som vet?!

Annons:
Honestyisdead
2018-01-10 10:58
#1

Jag har aldrig sett det tyvärr.

Eda
2018-01-10 12:36
#2

Jag vet inte om sådana existerar (har googlat), men du kunde kanske försöka sticka, virka eller sy en stor mössa i trikå fodrad med en innerpåse i samma form som mössan fylld med ris.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Honestyisdead
2018-01-10 13:04
#3

Alternativt en mindre mössa.

Elinmatsdotter
2018-01-11 23:06
#4

Jag har liknande behov av tyngd och tryck mot huvudet när jag gör saker som kräver struktur typ när jag städar har jag garanterat en mysig lagom åtsittande mössa! Precis som om mössan "hjälper tankarna att stanna i huvudet". Tyvärr har jag aldrig hört något om en speciell tyngd mössa men man borde kunna sy en själv beroende på var man vill ha tyngden (över eller runt huvudet) eller be någon sy. Spännande att det finns fler med liknande behov, jag trodde jag var rätt ensam om möss grejen ^^

mymelody
2018-01-14 00:00
#5

Vetekudde kanske?

moffsan
2018-01-14 07:20
#6

Jag känner precis det behovet du beskriver, med tyngd på huvudet när jag ska sova. Jag löser det med en vetekudde och ögonmask. Familjen tycker det ser väldigt roligt ut😂 Men skönt är det!

Annons:
moffsan
2018-01-14 07:20
#7
jensten
2018-02-11 20:59
#8

Mmmm… Jag gillar att stoppa huvudet under en kudde 🤗 Min första tanke är precis som någon föreslog, en kudde fylld med ris eller annat gryn. Fyll ett mindre örngott ex till baby och fyll med gryn!👍🏻👍🏻👍🏻 Är ju lätt att anpassa till den tyngd man önskar🤔👍🏻

Upp till toppen
Annons: