Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3450 ggr
Hona
1/29/18, 7:39 PM

Drogtest vid concerta

Ni som gjort förnedrande drogtest vid medicinering med Concerta. (Innan jag går bananas på mottagningens chef så undrar jag) Hur går testet till exakt? Jag ANTAR att en sköterska/övervakar står väldigt nära med huvudet, man får sära ordentligt på benen när man sitter på toaletten, så att de ser att kisset kommer ut ur urinröret. Eller hur? För OM det inte gör så, då är det ju BARA ren förnedring och aningen perverst. Om de misstänker att man har med någin annans människas kiss på toaletten så att de måste stå och förnedra en, då måste dom ju ickså titta så att man inte använder någon annans kiss. Jag som inte missbrukar eller tänkt tanken på att ta med mig nån annans kiss (hur ävkligt är inte det) kan till och med fatta att OM jag skulle göra det skulle jag såklart förvara kusset i typ en kondom eller liknande och stoppa upp i fiffilura som sedan går hål på rätt ner i bägaren! No hands needed 😎 Så hur går testet till? Ska även ringa chefen och fråga och förklara om det här. Jag kommer att göra testet på villkoret att övervakaren har sitt huvud nästan mellan mina ben, åtminstonde så personen ser när mitt kiss kommer ut (annars är det inte övervakat) sedan kommer jag att avstå min medicinering pga deras förnedrande behandling, och höra av mig när jag behöver en sjukskrivning ist 👍 Det är ren utpressning "om du inte visar fittan och låter oss titta på när du kissar, då får du inte den medicinen som du är i behov av för din funktionsnedsättning. Hej hååååå

Annons:
AOS
1/29/18, 10:42 PM
#1

Jag fattar inte,, varför har du överhuvudtaget ätit en medicin som du vet det krävs drogtester för?

Man kan ju inte komma i efterhand och gnälla.  Själv tycker jag det är bra att de gör drogtester. Tycker inte vem som helst skall få utskrivet denna typ av medicin.

Du anklagar dom för att vara perversa, men inte du själv då?  "Jag kommer att göra testet på villkoret att övervakaren har sitt huvud nästan mellan mina ben,"

Hona
1/30/18, 12:01 AM
#2

För det första…. jag har inte haft en tanke, under dom här ca tre åren jag medicinerat, på att man skulle behöva göra ett drogtest när man äter ett läkemedel. Jag har aldrig behövt göra det, aldrig vart på tal. För det andra. Jag tycker de finns många fler mediciner som isf också skulle vara lika angelägna att drogscreenas för. Men en smärtpatient kopplar man ju till att vara missbrukare, däremot ALLA som har ADHD är uppenbarligen högt potentiella knarkare (på den här nya mottagningen så screenar dom ALLA på "rutin" (så dom får se lite kön om dagarna antaglien) *inte seriös bara rapp i munnen* För det tredje. "åtminstonde så personen ser när mitt kiss kommer ut (annars är det inte övervakat)" Det absolut enda i situationen som blir perverst, är (om det är så som jag läst om att många skriver att övervakaren kan stå en bit ifrån typ vid dörren) att om dom skickar in mig på en toalett med misstanke om att jag skulle ha med mig en annan människas urin, se på när jag sätter mig på toa med neddragna byxor och blottat könsorgan, men sedan inte titta ordentligt om jag verkligen kissar eller använder en annan människas urin, utan väljer att stå och spana in hela mig på avstånd. Då blir det ju så att de inte har övervakat kisset. Antingen pga att dom gillar att utöva maktmissbruk "jag tänker stå här och få dig att känna dig förnedrad utan att göra det som jag skulle göra här inne" eller helt enkelt för att dom är perversa. 😂 Jag är inte pervers, det där är så jävla äckligt och etniskt FEL. Även om jag taggar ner min barnsliga agressivitet 😂 och skulle försöka, så är det ytterst tveksamt att det skulle komma ut något kiss. Att dessutom ha med en 4åring som mamma ska förklara att "doktorn misstänker att mamma knarkar så därför måste mamma kissa och sköterksan misstänker att mamma har tagit en annan människas kiss… (Skulle formulera det liiite bättre, men hajjar kanske hur jag tänker?)

Elinmatsdotter
1/31/18, 9:56 PM
#3

Jag tar Concerta och har aldrig varit övervakad varken inne på toan eller tvingats ha öppen dörr när jag har lämnat urinprov ( 2 ggr på 1, 5 år). Det är inte sköterskan som övervakar som har skrivit provtagnings reglerna dene måste bara övervaka sen är det säkert skillnad i hur man väljer att tolka just ordet övervaka.

Honestyisdead
2/1/18, 1:06 AM
#4

Övervakat innebär att dom tittar på dig. Inte att dom har ansiktet upp i skrevet. Hur du får det till perverst förstår jag inte. Och hur tar du hål på en kondom som är inne i dig utan att det syns?

Hona
2/1/18, 9:32 AM
#5

Elinmatsdotter Ja jag flrstår att det inte är personalens beslut, dom gör bara sitt jobb, bestämmelsen kommer ju högre upp ifrån (jag har själv övervakat pissprov, men på rättspsyk där jag inte alls lägger någon värdering i hur eller varfr övervakningen sker då det handkar om kriminella och drogbrukare. Men när det handlar om att bli utpressad bara för att man råkar ha en diagnos är HELT sjukt, jag skulle inte ens klara av att göra sånna sjuka arbetsuppgifter helt utan misstanke/grund. Fast det finns egentligen så många olika sett att se "övervaka" på, anledningen att dom övervakar är att dom misstänker att man ska manipulera sitt eget kiss eller använda någon annas kiss, och misstänker man det så måste man ju försäkra sig om ATT provet är korrekt. Det går INTE att se genom en öppen dörr eller på avstånd. Så alltså är den slags övervakning helt onödigt i syftet att det ens ska vara övervakat.

Hona
2/1/18, 9:32 AM
#6
Annons:
Hona
2/1/18, 9:40 AM
#7

Hera Det är perverst därför att om de inte övervakar prover korrekt (kontrollerar att man inte manipulerar testet eller använder någon annans kiss vilket dim inte kan se på avstånd) Eller perverst är kanske fel ord, jag menar kanske mer att det är maktmissbruk och ren förnedring att stå och titta på någon som sitter med blottat kön på en toalett, utan att ens kontrollera det som ska kontrolleras. Alltså blir provet helt onödigt och dom har bara tittat på en i onödan. Jag skulle nog kunna lista ut nått sätt att spräcka en kondom på (kniiiip darling) 😂 Nä men annars skulle jag kunna ta något medel man kan manipulera testet med i en liten påse som typ är lite öppen eller något. (Jag är inte expert på att använda någon annas kiss i mig själv, så egentligen vet jag inte, men någon veteran skulle säkert komma på ett filurigt sätt) Min poäng är att speciellt när man är ren, så ska man behöva bevisa sig oskyldig, man är alltså både misstänkt och dömd tills man bevisat sin oskuld. Helt jävla sjukt. Jag känner mig på riktigt behandlad som en missbrukare så jag skäms lite över diagnosen. Jag kommer troligtvis att säga vad jag tycker, göra provet för att inte kopplas som missbrukare, sedan tacka nej till medicineringen och byta mottagning tillbaka till min gamla. Och se om jag kan känna att jag blir bra behandlad och kanske ta medicinen igen. (Ja jag behöver Verkligen medicinen, men det är inte värt förnedring)

kokospalm
2/3/18, 12:46 PM
#8

Det finns även icke narkotikaklassade läkemedel mot ADHD som t.ex. Atomexetin (http://www.fass.se/LIF/substance?substanceId=ID1QK2P4K1MKR2ORCS) och Bupropion (http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20060308000076). Dessa lär inte vara lika effektiva mot ADHD-symptomen som centralstimulerande läkemedel men du slipper förmodligen göra övervakade drogtester.

Joniz85
2/18/18, 1:01 AM
#9

Har fått göra urinprover under ca 8 måmaders tid för att jag nämnde att jag tidigare i mitt liv testat droger. Testerna gjordes varje vecka under ca 8 mån. På min mottagning får jag gå in på en toalett som är klädd i speglar runt om mig åt alla håll. Sköterskan öppnar en liten lucka där hon står utanför och tittar in i speglarna. Hon ser med andra ord både mitt arsle å min snorre. Hon ser om jag fipplar med händer eller annat framför mig och hon ser även om jag skulle doppa ner fingret i pisset för att försöka förstöra resultatet med salt under naglarna eller annat. Jag får en mugg jag fyller upp halvvägs å sen ställer i luckan. Sköterskan gör ett sånt där sticktest där hon testar 5 vanligaste drogerna. Går att se på apotekets hemsida vilka drogtest det är och vad som visas. Jag får även lämna blodprov ungefär 1 gång i månaden där dom ser över levervärdena (haft aningen förhöjda värden). Efter ett tag när mina levervärden stabiliserats så fick jag Concerta 😊.

Jeremiah
3/8/18, 7:11 PM
#10

Nu är det så att psykiatrin rutinmässigt 2ggr per år kontrollerar alla människor med ADHD som får centralstimulerande medicin föreskriven. Om man nu har en missbruksbakgrund eller inte om man nu får ett positivt eller negativt resultat på proverna tvingas man bevisa att man är oskyldig för det man är anklagad för. Detta är en princip sak. Vart annars i samhälle gäller omvänd bevisbörda i denna utsträckning. År efter år bevisar jag att jag inte tar något annat än mina medicin, inte ens den minsta ölen, och ändå behöver man gå igenom denna kränkande behandling. Jag har försökt klara mig utan medicin i mer än 1,5 år med stark ångest och depression som resultat. Jag behöver dessa medicin men vill inte bli behandlad på detta sätt. Det är förnedrande för både mig och laboratorie personalen. Jag är nu 55 år hoppas bli 85 ska de fortsätta med dessa kränkningar i 30 år till. Frågan är om detta är lagligt, någon jurist här som kan svaranpå det? Oetiskt är det och en rättsstat ovärdig!

Splatter
3/9/18, 1:43 PM
#11

#10 Det beror på var du bor om de kontrollerar, landstingen har olika regler. Har aldrig behövt göra något drogtest under de 5-6 åren sen jag fick min diagnos. Hade metylfenidat i början, bytte till Attentin så fort det kom ut.

Upp till toppen
Annons: