Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2188 ggr
Jungfru82
1/30/18, 1:48 PM

Concerta/voxra

Diagnosen är add/as och har haft det några år. Mitt problem är morgonen då jag är så extremt trött. Ställer klockan på sju går upp och stänger av och sedan vaknar vid nio. Börjar jobba vid 11 har en hund som måste ut och en lägenhet som ibland måste städas och jag vill komma igång på morgonen. Om jag har mina tabletter en smörgås och dryck vid väckarklockan tror ni jag kan komma igång snabbare då?

Annons:
Jaenta
2/20/18, 9:49 PM
#1

Tjo! Morgonen är inte direkt favorittiden på dygnet. Eller snarare den delen du beskriver: att ta sig upp! Strategier är alltid bra. Att lägga fram allt för att slippa välja kläder innan hjärnan börjat fungera. Ladda kaffebryggaren så det bara är att starta den. Detta är vad jag jobbar med nu iaf. Men trots att jag VET att det underlättar otroligt mkt så är det lååångt ifrån alla dagar jag gör det. Rutiner måste nötas o nötas o nötas in. Skitsvårt! Att hamna i läget där en frågar sig "vart fan lade jag snusdosan/mobilen/bilnyckeln nu igen" tusen ggr under en kvart, verkar vara svårare dock. Nu var det ganska länge sedan du skrev detta inlägg. Provade du strategin? Det enda sättet att veta om en strategi funkar är att prova och att ge sig den på att prova den åtminstone en vecka. Hoppas du fått ordning på dina mornar. Alla vet vi ju att dygnsrytmen har stor betydelse för vårt mående. Synd bara att det är så svårt att komma ihåg det när kl är två på natten när man sugits in en i en spiral av Youtube-klipp! 😂

Upp till toppen
Annons: