Annons:
Etikettadhd-add
Läst 4874 ggr
FaithAndHope
2/1/18, 4:00 AM

Attentin vs Metamina ; Ni som upplevt skillnad mellan dessa !

Obs : långt inlägg!! ..Attentin och Metamina ska vara väl lika el ? - Förutom att Attentin har isomalt som bindemedel och Metamina har laktos… Men då jag googlade detta vid tillfälle så finns det ändå personer som känner ganska stor skillnad och mår bättre av Metamina än de gjorde då de åt/provade attentin. - Nu hittar jag inte tillbaks till sidan , finns det nån här som känner igen o har läst detta så får du/ni gärna hojta till! Jag har ADD o fick diagnosen 2015 o har testat flertalet mediciner sen dess , Methylphenidate- Concerta- Elvanse , de var väldigt ojämna under dagen ,även om elvance var lindrigare dock) Methylphenidate var rena rävgiftet . Gemensamt för alla var att jag fick grym ångest då de gick ur kroppen , det var hemskt. Sedan oktober 2016 så har jag ätit Attentin. . De verkar verkligen mycket jämnare då de verkar ( ca 2 1/2 tim tills jag behöver fylla på nästa dos) MEN!!: - Då de går ur så kommer ångesten ..som ett brev på posten.. den är verkligen grymt jobbig . Dippen gör att jag mår så dåligt att livslusten då är obefintlig, är som en zombie o ligger och stirrar i taket. Orkar inte må så här .. ..I länet där jag bor finns det bara hyrläkare numer - det är totalt kaos !! Finns knappast nån som har koll på min anamnes i journalen och vet inte hur många ggr det har skrivits fel/eller missats kolumner i läkarintygen som skickats till Försäkringskassan, sjukpenningen har varit försenad var o varannan månad den tid man varit sjukskriven. Inte ett ord om att ett blodtryck behövs kollas efter utredningen gjordes heller.. Det verkar vara ganska stora skillnader landsting emellan vad gäller uppföljningarna. I nuläget ska jag få testa Metamina i 3 månader . Det var verkligen inte lätt att få licens beviljad för detta, trots att flertalet av mina biverkningar inte finns med vare sig under attentins eller metaminas biverknings-kolumner. . …Faktum är ju också att Attentin är ju eg inte ens avsedd för vuxna.. Maxdosen i fass är 40 mg , en maxdos avsedd för barn. Läkemedelsverket gjorde avslag på licensansökningarna flera gånger , men visade sig att vissa av mina (hyr)läkare inte skrivit med alla biverkningar jag uppgett.. ..Tycker personligen att det är väldigt märkligt att ; Varför finns Metamina ens kvar då Attentin ska va likadan verkningmässigt o kan förskrivas av läkare utan licens ??? Hur som helst.. nu ska jag då snart få prova Metamina ett tag framöver.. får väl se om det fungerar lite bättre ..? Du/ni som provat både Metamina och Attentin ; Mår/mådde du/ni bättre av Metamina? (Eller vice versa) Vilka biverkningar kände du på Attentin som du inte kände på Metamina isf? Skriv gärna o berätta!! ….- Tycker att det är så sorgligt att det gått utför såpass i många av våra landsting.. Förr hade man sin läkare under lång tid, nåt som både gav patient-tryggheten och alla dess fördelar..

Annons:
Upp till toppen
Annons: