Annons:
Etikettadhd-add
Läst 823 ggr
Sewlan
2018-02-09 11:52

Ang min dosering av ritalin

B]Tänkte bara ställa en fråga angående dosering av ADHD medicin, Ritalin i de här fallet![/B] Vad ligger en normal dags dosering på för en 28årig man på 70kg? Hörde någonstans att dom brukar sätta dosen efter 1,3-1.5mg per kg stämmer det för isf borde jag ligga på 91-105mg Ritalin om dagen. [B]Har jag ovanligt hög dosering Ritalin för en dag eller en normal?[/B] Ligger på! 08:00 - 40mg Ritalin SR 11:00 - 40mg Ritalin SR 14:00 - 40mg Ritalin SR 16:00 - 20mg Ritalin SR

Annons:
2Sirius
2018-02-09 13:01
#1

Hej Sewlan… Fick prova denna medicinen, hösten 2016. Där jag gick, sa de då, att de oftast inte sätter över 100-110, men nya rön kan ju ha kommit, varpå de tycker att det är mer ok med högre doser. De går mycket på hur man själv upplever att den hjälper, då man provat olika doser, så märker man vad som känns bäst. Jag har också läst det där med vikten, vet inte hur många Läkare som går efter det. Men det är ju tänkbart att det är med den som med alkohol, ju mer man väger, desto mer krävs för att man ska känna av den. Dosen styrs också av hur stora besvär man ska behandla, ibland så behövs det inte så höga doser.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

AOS
2018-02-09 21:38
#2

På mig bryr de sig inte alls om vikt/dos. Inte heller att jag skulle ha särskilt svåra besvär heller.

Däremot har de lyssnat på min höga metabolism vilket blivit att jag har fått den dos jag behöver. Har heller inga biverkningar.  Och jag doserar 6 ggr/dag.

Så den rätta dosen är den dosen du behöver.

Upp till toppen
Annons: